تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه چین در ماجرای بالون

وزیر حمل‌ و نقل آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ممکن است تحریم‌هایی را علیه پکن به خاطر ماجرای بالون اعمال کند.

وزیر حمل و نقل آمریکا با توجه به اینکه کشورش به صراحت اعلام کرده است که آنچه رخ داده نقض غیرقابل قبول حاکمیت این کشور است، اعلام کرد که واشنگتن ممکن است پکن را به خاطر ماجرای بالون تحریم کند.

پیت بودجج در مصاحبه‌ای با سی ان ان در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه پیامد‌های این مساله چه خواهد بود و آیا تحریم‌هایی اعمال خواهد شد، گفت: "من فکر می‌کنم می‌توانید انتظار داشته باشید که هرگونه تحول بیشتر در این زمینه برای پاسخ به آنچه اتفاق افتاده است، مناسب باشد."

شایان ذکر است که ارتش آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه یک بالون چینی را در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کرد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز  پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که مقامات آمریکایی یک "بالون شناسایی" را بر فراز این کشور مشاهده کرده‌اند.

حضور این بالون بر فراز خاک آمریکا باعث سردی روابط دو کشور و تعویق دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از چین شد. پنتاگون روز جمعه اعلام کرده بود دومین بالون چینی نیز بر فراز آمریکای لاتین ردیابی شده است.

چین پیشتر اعلام کرده بود این بالون برای تحقیقات هواشناسی است و به شکل ناخواسته وارد حریم هوایی آمریکا شده است و به دلیل وزش باد شدید غربی، بالون کنترل خود را از دست داده و از مسیر مشخص شده خود منحرف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار