تجمع مردم آمریکا در محل ضرب و جرح یک سیاه‌پوست

تعدادی از شهروندان آمریکایی درپی کشته شدن یک زن سیاه پوست دیگر بعد خشونت پلیس آمریکا در محلی که او مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، تجمع کردند.

ساکنان تنسی در آمریکا روز دوشنبه، برای ادای احترام به تایر نیکولز که توسط افسران پلیس پس از توقف خودروی او در ۷ ژانویه (۱۷ دی) مورد ضرب و جرح قرار گرفت و سپس جان باخت، تجمع کردند.

براساس گزارش رویترز، رادنی ولز، ناپدری نیکولز در این تجمع گفت: من سعی می‌کنم خودم را حفظ کنم. دشوار است، اما باید این کار را انجام دهیم. من همسر دارم، فرزند خواندگانی دارم که نیاز به حمایت من دارند.

تظاهرات کنندگانی نیز که در این تجمع شرکت کرده بودند عقیده داشتند آمریکا هم پول آنان را می‌گیرد هم جانشان را.

خشونت پلیس آمریکا که در دهه اخیر موضوع بسیاری از رسانه‌ها حتی در غرب شده است، یکی از چالش‌های جدی در جامعه آمریکا از زمانی است که برده داری در این سرزمین رایج بوده یعنی از قرن هجدهم هنگامی که نیرو‌های امنیت ملی در آن زمان اقدام به کشتار برده‌ها می‌کردند. 

در این سال‌ها در داخل آمریکا جوامع حقوق بشری اعتراضات متعددی را به نحوه رفتار پلیس با معترضان و با کسانی که در تعقیب و گریز‌ها دستگیر می‌شوند داشته اند، اما نه تنها این اعتراض‌ها با محدود کردن قدرت نیرو‌های امنیتی نیانجامیده است که حتی دامنه قدرت و جسارت آن‌ها برای اعمال برخورد‌های وحشیانه را افزایش داده است.

جامعه معلمان در حرکت‌هایی خودجوش تلاش کرده اند در کلاس‌های درس به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه برخورد پلیس، در مورد خشونت نیرو‌های امنیتی صحبت کنند تا از این طریق بتوانند میزان قتل را کاهش و آگاهی نسبت به ایت پدیده شوم را افزایش دهند.

اما حتی این جنبش هم نیز علی رغم افزایش آگاهی عمومی در سطح جامعه نتوانسته منجر به کاهش قتل به دست نیرو‌های پلیس در جامعه آمریکا شود و تنها فایده آن آگاه سازی اقشار مختلف نسبت به این پدیده شوم اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار