توضیحات وزارت دفاع ترکیه درباره نشست سه جانبه با سوریه و روسیه

وزیر دفاع ترکیه درباره موضوعات مطرح شده در نشست سه جانبه با روسیه و سوریه توضیح داد.

وزرای دفاع ترکیه، روسیه و سوریه با حضور روسای سازمان‌های اطلاعات سه کشور روز گذشته در مسکو نشستی سه جانبه برگزار کردند.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره این نشست که حدود ۲ ساعت بطول انجامید، گفت: در این نشست ضمن بررسی وضعیت سوریه و منطقه در خصوص برقراری هر چه سریعتر صلح، ثبات و آرامش به بررسی راه‌های برقراری این مهم پرداختیم.

آکار مهمترین مساله مطرح شده در این نشست را مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود:ما به عنوان ترکیه برای تمامیت ارضی و حق حاکمیت تمام کشور‌های همسایه و از جمله سوریه و عراق احترام قائل هستیم و تنها هدفمان مبارزه با تروریسم و پاکسازی منطقه از وجود عناصر پ ک ک /‌ی پ گ / وای پی جی و داعش بوده و هیچ هدف دیگری نداریم.

وزیر دفاع ترکیه گفت: در این نشست تاکید کردیم که برای حفظ امنیت مرزی کشور خود و همچنین جلوگیری از مهاجرت بیشتر اتباع سوری به ترکیه تلاش می‌کنیم و خواهان آن هستیم که مساله سوریه در چارچوب حکم ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل حل شود.

حلوصی آکار با اشاره به اینکه در این جلسه تصمیم به ادامه این نشست‌های سه جانبه گرفته شد، افزود: ترکیه تا به امروز هر آنچه که بر عهده اش قرار داده شده بود انجام داده و از این پس نیز انجام خواهد داد.

پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی ماه‌های گذشته مواضع نرمی در خصوص دیدار میان مقامات دو کشور ترکیه و سوریه و حتی دیدار با بشار اسد نشان داده مقامات وزارت امور خارجه و نظامی و اطلاعاتی دو کشور طی این مدت در چند مورد با هم دیدار کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار