بورل: درباره احیای برجام بر اساس مذاکرات وین توافق کردیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران توئیتی در این باره منتشر کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن در پیامی توئیتری نوشت: «توافق کردیم که باید کانال ارتباطی را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.»

او در ادامه مواضع مداخله جویانه غرب و اتهامات بی اساس درباره پهپادهای ایرانی ضمن ضروری خواندن این دیدار همچنین مدعی ضرورت «توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران» شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ در امان پایتخت اردن نشست مشترکی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد.

 در این نشست، مهمترین موضوعات در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا به ویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع بندی مذاکرات وین بر اساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

در این ملاقات، باقری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین و نماینده بورل در مذاکرات برجام حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ما پی بیکاری و فقر و بیماری و مجرد ماندن و حسرت یه زندگی معمولی را به جان نخریدیم که شما بروید با امریکا مذاکره کنید ما شهید ندادیم که شما با امریکا مذاکره کنید ما کمرمان زیر فشار اقتصادی و بالا و پایین شدن دلار خم شد که شما با امریکا مذاکره نکنید اگر یک نفر از این سرزمین باقی بماند فقط باید به فکر انتقامه چهار نسل سوخته ی ایران از امریکا باشد هر کس به اسم ایران با امریکا توافق کند خائن است.فقط خدا میداند ما چی کشیدیم در داخل افراد خائن و مسئول بی غیرت و رانت خوار و اختلاسگر و بیرون کشور شیطان یزرگ امریکا و روبه پیر انگلیس بیرون و درون دست در دست هم نتوانستن کمر ما را خم کنند وما پای نظام ماندیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
۱۵:۲۹۲۹ آذر ۱۴۰۱
حمایت مجدد آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران بی جواب نخواهد ماند
آمریکا در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار، عربستان سعودی، اسرائیل و مزدورانشان از اغتشاشات در ایران همه جانبه کمک و حمایت می کردند و هنوز هم حمایت می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کل دنیا رو جنایتکار خوندی پس کی موند .
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۵:۳۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
توافق کردید مبارکتان
ولی ما بتون ریزی نمی کنیم
اقتصادمان را به برجام گره نمی زنیم
هسته ایمان را متوقف نمی کنیم
اسراییل را به رسمیت نمشناسیم
مراکز وپایگاه های امریکایی تولید تروریست
را منهدم می کنیم
در صورت لزوم نفتکش ها ی غربی به دلیل نقص فنی قادر نخواهند بود منابع نفتی به غرب صادر کنند
تحریم های شما وتوافق وین یعنی کشک خواهد بود
مذاکرات هم در حد شعار خواهد بود وهیچ گاه عملی
از سوی ایران نخواهد شد
توفق وین یعنی فرار امریکا از عراق وخلیج فارس واربیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
غلط کردید باآمریکا
آخرین اخبار