شبیه‌سازی حمله به تأسیسات کره شمالی با جت‌های آمریکایی و کره جنوبی

جنگنده‌های آمریکایی در تمرین مشترک با کره جنوبی تأسیسات موشکی کره شمالی را با بمب‌های هدایت‌شونده لیزری در تمرینات ساختگی بمباران می‌کنند.

پس از اینکه پیونگ‌یانگ در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) یک موشک بالستیک قاره پیما که به نظر می‌رسید هواسونگ-۱۷ باشد، شلیک کرد جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا برای تمرین بمباران تأسیسات پرتاب موشک کره شمالی اعزام شدند.

طبق گزارش «اوراسیا تایمز»، جنگنده‌های اف ۳۵ ارتش آمریکا تأسیسات موشکی کره شمالی را با بمب‌های هدایت‌شونده لیزری دقیق GBU-۱۲ در تمرینات ساختگی بمباران می‌کنند.

به گفته رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی، ۴ فروند جت اف-۳۵اِی کره جنوبی و ۴ جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در یک آرایش تهاجمی هماهنگ بر فراز دریا در شرق شبه جزیره کره به پرواز درآمدند.

رئیس مشترک همچنین از برگزاری تمرین ساختگی برای حمله به تأسیسات پرتاب زمینی کره شمالی با بمب‌های هدایت شونده لیزری هوابرد GBU-۱۲ خبر داد تا نشان دهد که آن‌ها «برای ضربه زدن به دشمن با دقت آماده هستند.» گزارش‌ها حاکی از آن است که مانور ساختگی بمباران هوایی در یک میدان تیر در استان گانگوون انجام شد.

طبق گزارش ها، موشک بالستیک قاره پیمای شلیک شده توسط کره شمالی حدود هزار کیلومتر را طی کرد و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری ژاپن در دریا فرود آمد. با این حال وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که برد موشک بالستیک قاره پیما برای حمله به کل سرزمین اصلی آمریکا کافی است.

این در حالی است که پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی در ماه‌های گذشته «کوون یانگ‌سه» وزیر اتحاد کره جنوبی گفت اگر تنش‌ها با کره شمالی در این زمینه بیشتر شود، ممکن است کره جنوبی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای یا استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود را در نظر بگیرد.

وی افزود که چنین گزینه‌ای می‌تواند به طور بالقوه شامل «اشتراک هسته‌ای» یا استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی باشد.

همزمان «نشریه چاینا مورنینگ» پست در گزارشی به اقدام آمریکا در استقرار جنگنده هایش در ژاپن پرداخت و نوشت کارشناسان می‌گویند این اقدام بخشی از روند آمادگی برای وقوع درگیری احتمالی با نیرو‌های چین بر سر تایوان محسوب می‌شود.

آمریکا روند جایگزینی جنگنده‌های قدیمی اف-۱۵ را در پایگاه‌های خود در اوکیناوا با جنگنده‌های رادارگریز پیشرفته‌تر اف-۲۲ رپتر آغاز کرده است. این اقدام به عنوان بخشی از استقرار مجدد دارایی‌های آمریکا در منطقه به قصد آماده شدن برای حادثه مرتبط با تایوان تلقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار