کره‌جنوبی: برای پاسخ به پیونگ‌یانگ با جامعه بین‌المللی همکاری خواهیم کرد

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در واکنش به پرتاب موشک جدید همسایه شمالی خود اعلام کرد به طور هماهنگ با جامعه بین‌المللی به آن پاسخ خواهد داد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی را محکوم کرد و گفت با جامعه بین‌المللی برای پاسخی هماهنگ به شلیک‌های مکرر موشکی کره شمالی همکاری خواهد کرد.

به گزارش رویترز، یون این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پس از مذاکرات دوجانبه در سئول، بیان کرد.

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز به این پرتاب موشکی واکنش نشان داده ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: «تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت کشورمان و امنیت متحدانمان در ژاپن و کره جنوبی انجام می‌دهیم».

صبح امروز، کره‌شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد که در نزدیکی استان «هوکایدو» در شمال ژاپن فرود آمد. دقایقی بعد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این موشک از نوع بالستیک قاره‌پیما بوده است. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در این خصوص اعلام کرد: «مطلقا نمی‌توانیم چنین اقداماتی را تحمل کنیم».

روز گذشته، چوی سون هوی، وزیر دفاع کره شمالی نسبت به «پاسخ نظامی شدیدتر» هشدار داد و گفت: «واشنگتن در حال انجام قماری است که از آن پشیمان خواهد شد». وی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های دولتی منتشر شد، نشست سه جانبه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا که روز یکشنبه برگزار شد را محکوم کرد. گفته می‌شود طی این نشست، رهبران سه کشور از آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ انتقاد کرده و قول همکاری امنیتی بیشتر را داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
نی نی کوچولو ها به بابا آمریکاشون پناه آوردن
آخرین اخبار