سئول: ممکن است موضع تسلیحات هسته‌ای را تغییر دهیم

وزیر اتحاد کره جنوبی مدعی شد اگر تنش‌ها با کره شمالی بیشتر شود، ممکن است کره جنوبی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را مدنظر قرار دهد.

پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی در ماه‌های گذشته «کوون یانگ‌سه» وزیر اتحاد کره جنوبی گفت اگر تنش‌ها با کره شمالی در این زمینه بیشتر شود، ممکن است کره جنوبی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای یا استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود را در نظر بگیرد.

به گزارش آرتی، وی افزود که چنین گزینه‌ای می‌تواند به طور بالقوه شامل «اشتراک هسته‌ای» یا استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی باشد.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که پیونگ یانگ پرتاب‌های خود را در این ماه افزایش داد، این پرتاب‌ها شامل شلیک ۲۳ موشک از انواع مختلف در ۲ نوامبر می‌شود.

پیش از این شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی از آزمایش موشکی کره شمالی خبر داد؛ این موشک به سمت دریای ژاپن و سواحل شرقی این کشور شلیک شده است.

طی هفته‌های اخیر کره شمالی چندین موشک بالستیک کوتاه برد و بلند برد را به سواحل کره جنوبی شلیک کرده است.

این در حالی است که کره شمالی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در ماه گذشته به عنوان قانون در نظر گرفت.

پیش از این نیز «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین روز سه‌شنبه گذشته گفت که آماده است در صورت پذیرش پیونگ یانگ از «ابتکار متهورانه» کره جنوبی در مورد کره شمالی حمایت کند.

در اوایل سال جاری «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی طرحی را برای ارائه کمک اقتصادی به کره شمالی در ازای خلع سلاح هسته‌ای ارائه کرد.

در اولین دیدار رهبران دو کشور از زمان روی کار آمدن یون، شی گفت چین و کره جنوبی «منافع مشترک» در مسائلی که شبه‌جزیره کره با آن مواجه است دارند و پیشنهاد داد در صورت دستیابی به توافق بر سر طرح یون، با کره شمالی و کره جنوبی همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سلام
اگر کره جنوبی به بهانه تهدید یک کشور (کره شمالی) مجاز به ساختن یا خریدن سلاح های هسته ای میشه، چرا کشور ما ایران که سالیان ساله توسط رژیم منحوس صهیونیستی و بعضی دیگر از دارندگان سلاح های هسته ای تهدید میشه نباید سلاح های هسته ای بسازه یا خرید کنه. این یه تلنگر برای مقامات نظامی جمهوری اسلامی و ملت ایران است.
آخرین اخبار