افزایش ۴۳ درصدی تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان ۴۳ درصد افزایش یافت.

کلیم اله وثوقی در بازدید از سامانه های هوشمند راه ارتباطی اردبیل - مغان گفت: در هفت ماه امسال ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۲۹ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده که افزایش 43 درصدی تردد در محورهای ارتباطی استان را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل می گوید: از این تعداد پنج میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۶۹ تردد در مبادی ورودی و پنج میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۶۰ تردد خودرو در مبادی خروجی استان ثبت شده است.

به گفته او، اردبیل یکی از استان‌های گردشگرپذیر در کشور است و به همین علت مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور به اردبیل سفر می‌کنند.

وثوقی با بیان اینکه بیشترین تردد خودرو در جاده اردبیل -  آستارا و بالعکس بوده است، گفت: در هفت ماه امسال هشت میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۱۹ تردد در راه ارتباطی اردبیل - آستار ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل می گوید: همچنین در این مدت هشت میلیون و ۲۸ هزار و۸۴۱ تردد در محور اردبیل - نیر و پنج میلیون و ۶۰۶ هزار و ۴۳۴ تردد نیز در جاده اردبیل - مغان ثبت شده است. 

وثوقی با اشاره به فعال بودن ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان، گفت: هم اکنون ۷۴ سامانه تردد شمار برخط، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت (WIM)  و سه تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

او همچنین شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان از اولویت‌های اداره کل راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل می گوید: اکیپ‌های راهداری در ۲۶ راهدارخانه ثابت و سیار محورهای مواصلاتی اردبیل آماده ارایه خدمات به مردم و مسافران هستند و وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وثوقی از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌ غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.