عون: «امام موسی صدر» الهام بخش ماست

رئیس‌جمهور لبنان با اشاره به سالگرد روبوده شدن امام موسی صدر تاکید مواضع او همیشه الهام بخش همه است.

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز ربوده شدن امام «موسی صدر» تاکید کرد مواضع ایشان منبع الهامی برای همگان است تا برای رهایی لبنان و ملت آن تلاش کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری العهد، میشل عون در توییتی با اشاره به گذشت ۴۴ سال از ناپدید شدن امام موسی صدر پس از دیدار با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی نوشت: با گذشت ۴۴ سال از ربوده شدن امام موسی صدر هنوز هم اندیشه و ایمان وی در لبنان وجود دارد و مسیر ما وحدت می‌باشد.

عون افزود: به رغم اینکه لبنان در این شرایط دشوار از حضور چنین چهره ملی و معنوی محروم است، اما مواضع ایشان همچنان منبع الهام بخش برای تلاش در راستای نجات لبنان و ملت آن است.

۴۴ سال از ربودن امام موسی صدر در لیبی می‌گذرد با این حال هنوز هم این پرونده بسته نشده و کسی از سرگذشت او خبر ندارد. امام موسی صدر در سوم شهریور ماه ۱۳۵۷ شمسی همراه شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین، به دعوت رسمی مقامات لیبی، وارد این کشور شد.

در تاریخ نهم شهریور دیگر هیچ خبری از او و همرانش نبود و لیبی ادعا کرد که مهمانانش خاک لیبی را ترک کرده و به ایتالیا رفته‌‌اند. اما دستگاه‌‌های قضایی ایتالیا و لبنان پس از تحقیقاتی طولانی، این ادعا را رد و ورود هریک از این سه نفر به ایتالیا از طریق مرز‌های دریایی، خشکی و هوایی را نفی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار