تاکید عون بر اجرای سریع طرح بازگشت آوارگان سوری

رئیس جمهور لبنان با اشاره به مشکلات متعدد در کشورش، بار دیگر بر لزوم اجرای سریع طرح بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان ضمن موافقت با موضع «عصام شرف‌الدین» وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور این کشور درباره بازگشت آوارگان سوری، بر لزوم اجرای سریع طرح بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد.

طبق طرح شرف‌الدین ماهانه ۱۵ هزار آواره سوری می‌توانند به کشورشان برگردند، اما دولت سوریه تاکید کرد که درحال حاضر ۴۸۰ مرکز ویژه برای پذیرایی از پناهجویان و آوارگان سوری در این کشور آماده شده و می‌تواند ۲۰۰ هزار نفر را اسکان دهد.

عون ضمن تکرار موضع لبنان درخصوص لزوم بازگشت آوارگان سوری، گفته است لبنان با مشکلات متعددی مواجه است و علاوه بر مسائل امنیتی تحمل بار مادی و اجتماعی و آموزشی و بهداشتی و ... آوارگان را ندارد.

به گفته رئیس جمهورلبنان حضور این تعداد از آوارگان سوری در لبنان خطر افزایش جرم و جنایات را به دنبال دارد.

میشل عون دو هفته گذشته با تاکید بر بازگشت آوارگان سوری به کشور خودشان، تاکید کرد که بیروت با هر گونه ادغام آوارگان سوری در محل سکونتشان در لبنان مخالف است. حساب کاربری رئیس جمهور لبنان در توئیتر خطاب به «نجات رشدی» معاون فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه نوشت: بیروت مخالف باقی ماندن آوارگان سوری در لبنان و ادغام آن‌ها در محل سکونت فعلی‌شان است. عون همچنین از کشور‌های اروپایی خواست که بر این اساس اقدام و رفتار کنند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز ۲۰ ژوئن از جامعه جهانی خواست که برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به لبنان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار