طوفان گرد و غبار در سوریه جان ۱۱ نفر را گرفت

طوفان شدید گرد و غبار در استان‌های شرقی سوریه جان دستکم ۱۱ نفر از جمله ۷ تن از آوارگان سوری ساکن اردوگاه‌ها در این مناطق را گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی به خبرنگار این خبرگزاری در شرق سوریه گفتند: طوفان شدید گرد و غبار طی ساعات گذشته استان‌های مناطق شرق سوریه را در برگرفت و دستکم ۱۱ نفر از جمله شماری از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان سوری که تحت کنترل افراد مسلح وفادار به ارتش آمریکا (نیرو‌های کرد سوریه دموکراتیک) هستند، جان باختند.

منابع محلی افزودند: طوفان شدید گرد و غبار که شامگاه یکشنبه و دوشنبه (۱۵ تا ۱۶ مه) شرق سوریه را فراگرفت، باعث کشته شدن دستکم ۱۱ تن از جمله ۷ آواره سوری (شامل دو کودک و یک زن ساکن اردوگاه ابو خشب واقع در مرز میان دو استان حسکه و دیر الزور) شد و علاوه بر این بسیاری از چادر‌ها بر اثر وزش شدید باد از جا کنده شدند.

لازم به ذکر است که اردوگاه‌های آوارگان سوری تحت کنترل ارتش آمریکا و شبه نظامیان وفادار به آن «گروه قسد» (نیرو‌های سوریه دموکراتیک) از شرایط بسیار سخت انسانی و زندگی رنج می‌برند.

این منابع افزودند: طوفان شدید گرد و غبار در برخی مناطق با بارش باران همراه بود و وزش باد شدید منجر به کاهش شعاع دید و قطع بسیاری از جاده‌ها شد که این اتفاق همچنین حوادث رانندگی زیادی را به دنبال داشت و منجر به کشته شدن ۴ نفر در شهرستان‌های دیرالزور و رقه شد.

طوفان گرد و غبار همچنین خسارت زیادی به شبکه انتقال و دکل‌های برق در استان الحسکه وارد کرد که منجر به قطع کامل برق شهر‌های این استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار