تعلیق بازداشت موقت اسیر خلیل عواوده + فیلم و تصاویر

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بازداشت موقت اسیر فلسطینی را پس از حدود ۶ ماه اعتصاب غذا تعلیق کرد.

«باشگاه اسرای فلسطینی» و مؤسسه حقوقی «مهجه القدس» طی بیانیه‌ای اعلام کردند که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم بازداشت موقت اسیر «خلیل عواوده» را پس از حدود ۶ ماه اعتصاب غذا به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است که تعلیق حکم بازداشت موقت این اسیر فلسطینی به سبب وخامت حالش در بیمارستان انجام گرفته و به محض بهبود وضعیت سلامت او، این حکم مجدداً فعال خواهد شد.

«خلیل عوضه» وکیل اسیر عواوده گفت: «به رغم صدور این حکم، او دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید، چراکه خواسته او آزادی از زندان رژیم صهیونیستی بود نه تعلیق حکم بازداشت موقتش.»


بیشتر بخوانید:


به گزارش خبرگزاری قدس الاخباریه این اسیر فلسطینی همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد. تصویر زیر اولین عکس از زندانی «خلیل عواوده» پس از تعلیق بازداشت موقت که از ۱۷۰ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، است.

تعلیق بازداشت موقت اسیر خلیل عواوده

رئیس باشگاه اسرای فلسطین در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد: «درباره تصمیم به توقف بازداشت اداری خلیل العواوده تردید داریم و این به معنای توقف بازداشت وی نیست.»

رئیس باشگاه اسیران فلسطینی همچنین با بیان این‌که «تصمیم رژیم صهیونیستی برای توقف دستگیری خلیل عواوده، میانجی مصری را شرمنده خواهد کرد»، افزود: «دستگیری خلیل العواوده نباید حتی یک روز پس از آتش‌بس در غزه ادامه می‌یافت.»

رئیس باشگاه اسرای فلسطینی تأکید کرد: «اسرائیل بر اساس قوانین قدیمی عمل می‌کند که در اجرای مراحل دستگیری در نظر گرفته نمی‌شوند و قابل اعتماد نیستند.»

پیش‌تر «دلال العواوده» همسر «خلیل العواوده» اسیر فلسطینی در بند رژیم اشغالگر صهیونیستی از وخامت حال این زندانی خبر داد و گفت او حتی قادر به تکلم و حرکت نیست.

تعلیق بازداشت موقت اسیر خلیل عواوده 01

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
خدایا به حرمت امام حسین (ع) کمک همه اسرا بکن به خصوص رحمت بیاد برای این اسیر فلسطینی ،حالش خوب شود و اورا زنده نگهدار تا وقتی که آزاد شود .
آخرین اخبار