دولت بایدن به دنبال لغو تعرفه کالا‌های چینی

افزایش تنش‌های چین و آمریکا بر سر تایوان دولت بایدن را بر آن داشته تا در لیست تعرفه‌های اعمال شده بر کالا و خدمات این کشور تجدیدنظر کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد به دلیل بالا گرفتن اختلافات میان پکن و واشنگتن بر سر موضوع تایوان برخی تعرفه‌های اعمال شده بر کالا‌های چینی را لغو و گزینه‌های دیگری را جایگزین آن‌ها کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه اقتصادی جو بایدن ماه هاست راه‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های عوارض تحمیل شده بر کالا‌های چینی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را آزموده اند، زیرا معتقدند این سیاست موجب افزایش تورم در داخل آمریکا شده است.

دولت بایدن در نظر دارند برخی تعرفه‌های تحمیل شده بر کالا‌های چینی را حذف کند و برخی تعرفه‌های جدید را به فهرست خود اضافه کند چراکه برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی وابستگی صد در صد به تامین منابع مورد نیاز خود از چین دارند و اعمال این تعرفه‌ها روند تولیدی آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده فعلاً هیچ تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و تمامی گزینه‌ها روی میز است. این تعرفه‌ها موجب افزایش قیمت واردات محصولات چینی برای شرکت‌های آمریکایی می‌شود که در نتیجه باعث افزایش قیمت مصرف کننده خواهد شد.

گفته می‌شود بایدن قصد دارد پیش از انتخابات میان دوره مجلس در نوامبر سال جاری رشد تورم در این کشور را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار