نقض آتش بس در قره‌باغ یک کشته و هشت مجروح بر جای گذاشت

ارمنستان مدعی نقض آتش‌بس از سوی جمهوری آذربایجان شده و می‌گوید در پی حملات هوایی ارتش این کشور ۸ نفر از سربازانش مجروح و یک نفر کشته شده است.

در پی نقض آتش بس در منطقه قره باغ، هشت سرباز ارمنی مجروح شدند و یک سرباز دیگر جان خود را از دست داد.

به گزارش رادیو عمومی ارمنستان، این اقدام از سوی نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان صورت گرفته است. گفته شده، نیرو‌های باکو در حملات خود از خمپاره و هواپیما‌های بدون سرنشین برای گلوله باران مواضع ارتش دفاعی «آرتساخ» استفاده کردند. از سوی دیگر، مقامات آرتساخ می‌گویند به طور مشترک با نیرو‌های حافظ صلح روسیه اقداماتی را برای تثبیت وضعیت انجام خواهند داد.

این هفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد ارمنستان مرز بین دو کشور را گلوله باران کرده است. ارمنستان صحت این اظهارات را رد کرد.

گفتنی است جمهوری آرتساخ که با نام قره‌باغ کوهستانی هم شناخته می‌شود، یک جمهوری خودخوانده با اکثریت ارمنی است که توسط سه عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. مذاکرات بین دو کشور برای عادی سازی روابط با میانجیگری ترکیه آغاز شده، اما تا کنون به نتیجه نرسیده است. همچنین این مذاکرات به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار