سخنگوی وزارت امور خارجه:

میزان آبی که از حق‌آبه هیرمند برای ایران واریز می‌شود ناچیز است/ مرزبانان افغانستان نسبت به خطوط مرزی توجیه نیستند

ناصر کنعانی گفت: میزان آبی که واریز می‌شود ناچیز است و امیدواریم برادران در افغانستان به تعهدات خود عمل کنند.

 سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: عراق کشور بزرگ و مهم همسایه ماست و به صورت طبیعی تحولات جاری این کشور را با دقت و با حساسیت دنبال می‌کنیم؛ ایران همواره بر ثبات و اهمیت استقرار و امنیت این کشور مهم همسایه دوست و برادر تاکید داشته و دارد و معتقد است امنیت عراق امنیت ایران و منطقه است. به تحولات این کشور با حساسیت اهتمام داشته و مسائل را دنبال می‌کنیم.

به گفته ناصر کنعانی تحولات جاری که به نظر می‌رسد ناشی از اختلافات سیاسی داخل است جزو امور داخلی عراق تلقی می‌کنیم و معتقدیم جریانات و احزاب و تشکل‌های سیاسی عراق می‌توانند در چارچوب قانون اساسی و سازوکارهای قانونی این کشور و به روش‌های مسالمت آمیز و توام با احترام متقابل از وضعیت جاری عبور کنند و با تشکیل دولت مردمی به توسعه و پیشرفت روزافزون عراق کمک کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ایران همواره به انتخاب مردم عراق احترام گذاشته و می‌گذارد و تاکید می‌کند گفت‌وگو بهترین روش برای حل مشکلات داخلی این کشور است و معتقدیم ملت عراق با بلوغی که دارند و درایت و تدبیر رهبران عراق می‌توانند از این مرحله به خوبی عبور کنند و شاهد ثبات و آرامش روزافزون در عراق باشیم.

هنوز شاهد تحقق انتظارات ایران از برادران در افغانستان نیستیم/ افغانستان به تعهدات خود عمل کنند

ناصر کنعانی درباره سفر وزیر نیرو به افغانستان در خصوص حق‌آبه هیرمند نیز گفت: بحث حق‌آبه موضوع بسیار مهمی است، رئیس جمهور اخیرا تاکید مضاعفی بر بحث ضرورت پیگیری حق‌آبه ایران داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد که اهتمام هیأت حاکمه سرپرستی در این خصوص نشانگر التزام مقامات این کشور به توافقات مشترک است. در وزارت خارجه موضوع را دنبال می‌کنیم وزیر خارجه بعد از تاکید و دستور رئیس جمهور با وزیر خارجه موقت افغانستان صحبت و بر این موضوع تأکید کرد.

ناصر کنعانی گفت: تحقق این امر به همکاری صادقانه طرف‌های ما در کشور دوست افغانستان بستگی دارد و این را نشانه حسن نیت می‌دانیم که دوستان ما مایل هستند همکاری توام با تعامل سازنده را با ایران شکل دهند اما هنوز شاهد تحقق انتظارات ایران از برادران در افغانستان نیستیم و میزان آبی که واریز می‌شود ناچیز است و امیدواریم برادران در افغانستان به تعهدات خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درخصوص درگیری های مرزی اخیر در مرز ایران و افغانستان گفت: درگیری هایی که در مرز ایران و افغانستان به وجود می آید ناشی از عدم توجه و توجیه نادرست نیروهای مرزی افغانستان درباره حدود مرزی دو کشور است و این نیروها شناخت دقیقی از خطوط مرزی ما ندارند که باعث ایجاد سوء تفاهماتی می شود.

ناصر کنعانی تاکید کرد که نیروهای مرزبانی ایران با دقت به مرزها اشراف دارند اما ماهم انتظار داریم مقامات دولت موقت سرپرستی افغانستان نیروهای مرزی خود را توجیه کنند.

جمهوری اسلامی ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره پذیرش تابعیت مضاعف از سوی ایران  نیز گفت: ما بر اساس قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسیم و با افرادی از این دست در چارچوب قانون مدنی خودمان به عنوان شهروند ایرانی عمل می کنیم.

ناصر کنعانی در ادامه یادآور شد ایران در ارتباط با زندانیان ایرانی در خارج از کشور انتظار دارد، دولت آمریکا شهروندان ایرانی را که صرفا به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا بازداشت کرده را آزاد کند.

 طرف آمریکایی برای برگزاری دور جدید مذاکرات از طرح موضوعات انحرافی خودداری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحولات مذاکرات لغو تحریم‌ها نیز گفت: ایران همواره مبدع بوده و در مسیر مذاکره حضور داشته و ما روند مذاکره را منطقی و معقول برای رسیدن به توافق جامع، پایدار و تضمین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام به ویژه منافع اقتصادی ایران می‌دانیم.

ناصر کنعانی اضافه کرد: روزهای گذشته به طور جدی پیام‌هایی رد و بدل شد و آقای بورل متنی را مبتنی بر مذاکرات گذشته پیشنهاد داده و طرف‌ها این را دریافت کردند و ایران هم این پیشنهادات را دریافت کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما از هر ابتکاری که برای دستیابی به توافق کمک کننده باشد استقبال کرده و می‌کنیم و همواره واکنش مثبت نشان دادیم؛ بعد از تبادل پیام‌ها در هفته‌های اخیر که رخ داد و بررسی‌ها روی متون پیشنهادی انجام شد این احتمال وجود دارد در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص تعیین زمان مذاکرات به نتیجه‌ای برسیم و احتمالا شاهد دور جدیدی از مذاکرات باشیم؛ باید تأکید کنم این بستگی کامل به اراده طرف مقابل مشخصا طرف آمریکایی دارد که برای دستیابی به توافق منطقی معقول و پایدار آمادگی خود را نشان دهد و از طرح موضوعات انحرافی خودداری کند.

وزارت امور خارجه در موضوع جام جهانی قطر به صورت فعال در کنار وزارت ورزش حضور دارد

ناصر کنعانی درخصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای کمک به تیم ملی در جهت حضور بهتر در مسابقات جام جهانی قطر گفت: مشکلات سر راه تیم ملی برای حضور در جام جهانی در جلسات ما و مسئولان ذیربط مطرح شد و قرار شد هر دستگاهی متناسب اب وظیفه تعریف شده بخشی از کار رابه عهده بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: سفارت ما در قطر بخش قابل توجهی از ظرفیت خود را در جهت حضور بهتر تیم ملی در جام جهانی به کار گرفته و اگر در این زمینه نیاز به رایزنی باشد آمادگی داریم تا این کار را انجام دهیم چراکه وزارت امور خارجه به صورت فعال برای حضور بهتر تیم ملی در جام جهانی در کنار وزارت ورزش حضور دارد.

دولت لبنان درخواست رسمی دهد آماده گفت‌و‌گو هستیم

ناصر کنعانی درباره تامین سوخت لبنان توسط ایران نیز گفت: در جریان شرایط سخت مردم لبنان هستیم که ناشی از سیاست‌های غلطی است که برخی دولت‌ها در ارتباط با این کشور در پیش گرفتند و مبتنی بر سیاست‌های غلط منطقه‌ای خود شرایط اقتصادی لبنان را به گونه‌ای رقم زدند که مردم این کشور در رنج هستند؛ ما از این وضعیت متاثر و ناراحت هستیم و اگر امکان و توانی داشته باشیم به ملت و دولت لبنان در چارچوب مناسبات دوستانه و برادرانه کمک کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: به عنوان کشور دوست لبنان علاقه‌مندیم برای بهبود شرایط اقتصادی این کشور نقش سازنده ای ایفا و از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم. چنانچه درخواست رسمی از سوی دولت لبنان به ایران ارائه شود ایران هم با نگاه مثبتی که برای کمک به کشورهای دوست در منطقه از جمله لبنان آمادگی دارد تامین سوخت را با مقامات دولت لبنان گفت‌وگو کند

زمان دقیقی برای مرحله جدید گفت‌وگوها با عربستان تعیین نشده/ امکان گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین ایران و اردن وجود دارد/ در ارتباط با امارات وضعیت ما رو به جلو است

ناصر کنعانی در پایان درخصوص روابط ایران و دیگر کشورهای منطقه ابتدا از اردن شروع کرد و با بیان اینکه رابطه مستقیم دوجانبه ای با اردن داریم و سفارتخانه‌ها بین دو کشور برقرار و فعال است، گفت:  امکان گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین دو کشور وجود دارد، ارتباطات تلفنی بین وزرای امور خارجه دو کشور ایران و اردن برقرار بوده و از هر تلاش و اقدام عملی از سوی کشورهای دوست منطقه برای توسعه مناسبات استقبال می‌کنیم. 

مذاکرات ایران و عربستان نیز پرسش دیگری بود و سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: اراده مثبت در دو طرف دیده می‌شود که ما فاز جدیدی از گفت‌وگوها را بین دو کشور با نقش مثبت برادران در عراق آغاز کنیم؛ زمان دقیقی برای مرحله جدید گفت‌وگوها تعیین نشده امیدواریم شرایط در عراق به صورت مثبت پیش برود و دوستان در عراق نقش سازنده قبلی را در این چارچوب ایفا کنند.

ناصر کنعانی درباره خبر منتشر شده مبنی بر پنج شرط امارات برای ایران به منظور ارتقای روابط گفت: سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ابوظبی فعال هستند و شاهد شکل گیری یک فضای مثبت سیاسی در روابط دو کشور بودیم و مقامات دولت امارات مواضع مثبتی داشتند و اعلام کردند امارات تصمیم گرفته سفیر خود را به تهران اعزام کنند؛ در ارتباط با امارات وضعیت ما رو به جلو است و پیش بینی می‌کنیم در فضای مثبت سیاسی در منطقه در روابط با امارات شاهد ارتقای روابط دیپلماتیک و تعمیق و توسعه روابط دوجانبه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
از افغانستان و طالبان هیچی نمیخوایم فقط خواهشا این ۵ میلیون نفر مهاجرشونو از ما پس بگیرن
روزانه میلیاردها تومن سوخت و ارد و آب و برق و گاز صرف اینا میشه که اگه نباشن ۱ میلیون خونه خالی میشه.جنایت و ترور و قاچاق کم میشه
مصرف هم پایین میاد
ما قطر و نروژ نیستیم مهمون نوازی کنیم خودمون اینهمه مشکل و فقیر داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
۵ میلیون مهاجر افغانی داریم اگه هرکدوم روزی فقط ۱۰۰ لیتر آب که کم هم هست استفاده کنن میشه ۵۰۰ میلیون لیتر
بعد جالبه اومدیم به طالبان التماس میکنیم یکدهم همین آب رو بهمون بده
مصرف روزانه استاندارد آب ۲۰۰ لیتر برای هر انسانه که ما نصفشو حساب کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
شرق کشور باید با آفتابه لب مرز وایسه که حقمونو از تروریستای پشمالوی طالبان بگیریم
United States of America
کارشناس
۰۴:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این یارو محسن کافرزاده ، رفیق فابریک طالبان رو بفرستید ، درباره مظلومیت و حقانیت طالبان چندتا مستند دیگه بسازه ، بره چندتا جشنواره خارجی جایزه هم بگیره
Pakistan
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ببینید همسایتون کم کسری نداشته باشه،بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مسعولان عزیزبااینهانبایدخوش اخلاقی کردابروی ایران رونبریدبکشیدکنارتاسپاه عزیزباخاک یکسانشون کنه وحساب کاردست همه همسایه هابیاد
Canada
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
یک سوال از مسئولین ایران پناهنده پذیر نیست وقانونش روهم امضانکرد چرا این همه افغانی پناهنده رو پذیرفتید؟ حس انسانی واسلامی؟ چرا این حسها رو برای ایرانیا ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
هرجا دلسوزی بیجا کردید سوارمون شدن
پیامبر مهربانی باشدت باکفار وزبان نفمهایی مثل اینا طالبان رفتار میکرد با مجاهدین با مهربانی بابا باید بازبان زور خودشون بهشون بفهملنید اینجا ایرلنه نمیدونم چرا ببه اینها رو میدید کمک براشون میفرستید درسته مسلملن به فکر هر کجا مظلومه باید به دادشون برسه
چون شما اول طبق قانون رفتار نمیکنید بعدا سوارمون شدن تازه میخواهین قانونی عمل کنید چه این طالبان قاتل وچه کشورهای دوست مثل عراق وکشورهای دیگه تازه ادمشون کردیم تازه به ما قانون وتحکم یاد میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
چقدر با این طالبان مماشات میکنید بزنید درب و داغونشان بکنید تا درس عبرتی برای این زبان نفهمها باشد.
Pakistan
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
بهشون بگید نصف مردم ایران افغانن،شاید رحم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
طالبان یعنی برادران پشتون پاپتی بدوی مو بلند شپش زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
چیزی که عوض داره گله ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا درست در مورد هجوم افاغنه تصمیم گیری نمیشه وبه مردم اعلام نمیشه اخراج افاغنه خواسته مردم ایرانه بدترررررین دولت موضع خودتو روشن کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
ما محکومیم به سیل یا خشکسالی آیا؟؟مسوولین آب کشور خودمون را درست ذخیره نمی کنند از کشورهای دیگه هم حق آبه میخوان!! این دفعه خواستید دعاکنید بارون بیاددعا کنیدخدا همراه با بارون عفل وجدان هم برای مسوولین بفرسته!!
Germany
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
طالبان به عنوان نماینده مردم افغان میگه همونطور که نفت و گاز در مرز های هر کشور اگر صادر بشن به کشور دیگه باید هزینه ای پرداخت بشه در قبال اینکار، آب هم یک منبع ملیه و باید در قبالش هزینه داده بشه که کاملا معقول هم هست؛ منتها قضیه اینجا عجیب میشه که طالبان جای اینکه با تاجیکستان که به شدت باهاش در تعارضه درگیر بشه لب مرزها یا حتی با پاکستان که در پاکستان حتی شعبه طالبان پاکستان رو داریم که با دولتش مخالف و درگیره همیشه در بین همه اینها در مرز ما درگیره! چذا؟ به نظرم باید مسئولین از خودشون بپرسند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
طالبان بلا نسبت غلط میکنه
بااین اندیشه اش
مثال عوام درخصوص معجزات پیامبر
یارو ازپیامبر ( ص)برای ا یمان آوردن به اسلام
در جا از پیامبر معجزه میخواست اگر شما راست میگید
وخدا را به نشان بده اینگونه فهمیدن به نظر من نفهمیدن
بهتر است این چنین فهمیدنی به نظر من طالبان نماینده
مردم افغانستان نیستند چرا که نماینده مردم باید راهبر باشد
نه اینکه مردم را کور کورانه حرف مفت نشخوار بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
ما قبلا هزینه حق ابه را پرداخت کردیم
Netherlands
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ایران به افغانستان زمین داد و قرار داد ابی امضا کردن ایران هرات از افغانستان پس بگیره و بیخیال حق اب بشه و ده میلیون افغانی رو هم از کشور اخراج کنه
Netherlands
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ایران قرارداد ابی داره اگه افغانستان به قرارداد هاش پایبند نیست ایرانم میتونه بگه هراتی که زمان قاجار امضا کردیم تا بدیم افغانستان قبول نداره و هرات پس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
شاخ و شونه کشیدنتون واسه مردم و هموطن خودتونه؟؟؟؟حرف از مقاومت اقتصادی و جنگ میشه ملت ایران میان وسط حرف از حق ملت ایران میشه مسئولین ما هیچ فقط نگاه.خدایی چقدر نرمش بین المللی بالایی دارید واسه یه تیکه پارچه سر و تارمو یقه جر میدید واسه حق مردم ایران چرا ساکتید؟؟؟؟ طالبانی بز چرون حق ابمونو نمیده میاد پرچمشم میزنه تو خاک ایران؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
دولت به فکر نیست خودمون باید افغانیها را بیرون کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
5 میلیون افغانی تو ایران قحطی آب در داخل کشور آوردند از اون طرف حق آبه ایران را قطع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
حق آبه ایران که بابتش زمین دادیم به افغان ها نمیتونیم بگیریم انوقت چطور میخوایم دلارها را از امریکا و کره و ... بگیریم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
بله یه رضا شاه ابله میاد همون زمین که سرچشمه های هیرمند همون جاست رو دودستی میده به بیگانه اونوقت ما تا الان باید چوبشو بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
لعنت به رضا پالان خائن که سرچشمه رود هیرمند را به افغانها بخشید تا الان ما به خاطر عدم دریافت حق آبه از افغانها دچار خشکسالی در سیستان باشیم.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
برای دولت رئیسی متاسفم بدون توجه بیکاری و نداشتن شغل خیلی از ایرانیها مرز ایران رو باز گذاشت و ده میلیون افغانی وارد کشور کرد و کلی نیروهای کار خارجی به کشور راه داد جدا از اینکه از مدرسه رایگان و نان یارانه ای و سوخت ارزان و بهداشت و درمان ایران هم استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
آقای مسوول اینکه حق آبه رو نمی‌دهند و ما سرمون رو روی شونه بزاریم و التماس کنیم درست نیس. جوری باید صربه زد ومصادره کرد یا از سازمان‌های بین‌المللی درخواست و برخورد مکفی خواست خودشون مسیر رو با التماس باز کنند اینکه جلوی آمریکا و اسرائیل ایستادیم و به طالبان شلوار پاره التماس میکنیم درست نیس
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
زمان حمله مگس خان افغان به ایران حافظ شیرازی این شعر را سرود ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ارز خود میبری و زحمت ما میداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
عرض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
همه بودجه ایران خرج برادران افغان کنید حالا بگید امیدوارم ب تعهدات خود عمل کنن ها واقعا متاسفیم واسه دولت ک ایقد بها میده کشورای همسایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
کدوم کشوری در دنیا اجازه میده 5میلیون ایرانی به صورت غیر قانونی در اون کشور از امکاناتش استفاده کنند بعد اون ور مرز برادرانشان آب روی مردم اون کشور ببندند.تکلیف ما با خودمان معلوم نیس طالبان یک گروه تروریستی هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
یه لشگر از ارتش رو تو مرز مستقر کنید تا حساب کار دستشون بیاد اینا همه زندانی های داعشی رو آزاد کردن و برنامه دارند مواظب باشید خیلی خطرناک شدن پشت پرده این داستان عربستان است و خالی شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان سناریو از پیش نوشته شده جنگ آینده است متاسفانه جمهوری اسلامی اشتباه استراتژیک کرده که از طالبان حمایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
حق آبه ایران ندادند بماند که حالا وقیحانه به مرزهامون حمله میکنند.پای عزت وشرف ایران درمیانه نیروهای نظامی باید جواب این گستاخها رو بدند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
از مسئولین خواهش میکنم این سجاد غریبی هالک فتوشاپی را ممنوع الخروج کنن که نره آبروریزی کنه
این دومین بار که داره ابرو ریزی میکنه
از شهرشان نزارن بیاد بیرون
همونجا یه عروسک بزرگ بخرم براش مشت بزنه بهش برنده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
یه خانواده سه نفره با حقوق سه میلیون یارانشون قبل از اردیبهشت به حساب پدری شان واریز می شد از وقتی جدا کردند مصادف شد با یارانه های جدید که تا الان هیچی نگرفتند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
چه جالب به سمت نیروی ما شلیک میکنند چند سال پیش دیپلماتهای مارا به شهادت رسانند باز به اینها میگن برادران افغانی خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
به غیر از حکومت ایران چند کشور در جهان وجود داره جوونهای خودش بیکار کنه و میلیونها افغانی و نیروی کار وارد کشورش کنه و بگه انسان دوستیم ؟ شهروندان ایرانی درجه دو هستن ؟ یا انسان نیستن ؟ دلتون برای مردم خودتون چرا نمیسوزه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
تو میری آجر بندازی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
ما طالبان را به رسمیت نمی شناسیم. مرگ بر طالبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانیهای تو ایران هم دارن به مردم زور میگن آبروی ایران نبرید افغانیها را بیرون کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
آقای ناصر کنعانی قربونت برم یک دیپلماسی خوب آبی نیاز به علوم مربوطه دارد کشورهایی مانند ترکیه ویا افغانستان که حق آبه جلگه عراق ودریاچه هامون را باسد سازی ویا مصرف قطع می‌کنند بایستی توجیه شوند که اینکار نه تنها سودی برای آنها ندارد بلکه باعث کاهش شدید بارش دربالادست سدها یا همان سرچشمه های آنها خواهد شد. دلیل واضح است تالاب‌ها نقش کلیدی در تامین رطوبت ابرهای بار انزا بخصوص در بارش‌های زمستانی ایفا می‌کنند زمانیکه اغلب نقاط سرد ودرختان در خزان وتبخیر وتعرق ودرنتیجه رطوبت به حداقل می‌رسد این مناطق گرمسیر از اصلی‌ترین نقاط تامین رطوبت هستند واگر خشک شوند نه تنها رطوبتی تولید نمی‌کنند بلکه باعث خیزش ریزگردهای رسوبی خاص خود به هواشده وبارشهارا به شدت مختل می‌کنند نمونه آنچه که دراهواز مشاهده کردید. . اگر طالبان ویا اردوغان متوجه شوند که تصاحب آب یک طمع ورزی غلط است که دود خشکسالی را به چشم آنها نیز خواهد برد در رهاسازی حق آبه تالاب‌ها تردید نخواهند کرد. ادامه این روند یعنی حادث کردن خشکسالی مصنوعی در کل منطقه حتی ترکیه وافغانستان. اگر جنگل‌های ترکیه می‌سوزند چون جلگه عراق که سهم اصلی در تعدیل دما وجذب CO2 بخصوص با رشد نی هایشان بازی می‌کنند. هرحوضه آبریز مثل یک زنجیر به هم متصل است ازارتفاعات برفگیر گرفته تا کل مسیر رودخانه وجلگه های پایین دستی گرمسیری. قطع آب وخشک شدند جلگه ها وتالابها یعنی مرگ بارش ورودخانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
یعنی الان همین کار رو با خودمونم کردیم تالابها و رودها رو خشکونده و دره ها و دریاچه ها رو نابود کرده و مخزن سدآب و نیروگاه ساختیم که حتی حقابه حیاتشونم نمیدیم،
(شما اولش سعی کن مسولان خودمونو قانع کن که عمرا قبول کنن حتی حقابه کوچولو برای نابود نشدن بدهند و بعدش بریم مسولان کشورهای همسایه رو قانع کنیم... ) البته بله چشم میگن ولی همچین برعکسشو عمل میکنن که معادلات ریاضی هم از حساب خیانتش عاجز میمونه نه برسه به کشورهای همسایه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
بنده سالها درمناطق جنوب کار کردم وازسال 82 شاهد خیزش ریزگردها درمنطقه ونابودی ابرهای بارانزا بوده ام وعقیده دارم اول حق آبه تالاب‌ها وسپس ذخیره برای کشاورزی وشرب وصنعت آنهم مکانیزه وبا الگوی کشت مناسب. اگر تالابی با قدمت چند هزارساله خشک شود فاتحه آن منطقه خوانده شده. راه دوم پر کردن تالاب‌ها توسط پس آبها وحتی آب دریاست. بحث مفصل است ولی همینقدر بدان که ریزگردهای تالاب‌ها تبدیل به هواویز هایی می‌شودکه وارد ابرها شده وباعث تولید قطرات بسیار ریز می‌شوند که هیچگاه به زمین نخواهند رسید چون وسط راه تبخیر می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه که یه مقام ارشد دولتی ایران از یه عده وحشی با سابقه تروریستی انتظار مدنیت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
اون کسی ک توجیه نیست جناب خود تو هستی، طالبان خیلی خوب هم توجیه هست و دارن شاخ و شونه میکشن، امریکا ک از افغانستان رفت فکر میکنن اونا بیرونش کردند و باز فکر میکنن ابر قدرت دنیارو شکست دادن پس حالا خودشون ابر قدرت دنیا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
خشک سالی به دوشکل صورت می‌گیرد یا سامانه بارشی کم وضعیف وارد کشور می‌شود یا اینکه تالاب‌های آن حوضه آبریز به دلیل مصرف زیاد آب رودخانه وندادن حق آبه تالاب‌ها خشک می‌شوند ودر نتیجه با تزریق ریزگردهای انباشته خود که طی هزاران سال از هوا وآب در کف دریاچه رسوب کرده اند باعث اختلال در ابرهای بارانزا وکمبود رطوبت ودرنتیجه طوفانهاو خاکهای ویرانگر می‌شویم. این نوع خشکسالی با وجود سامانه های خوب ومناسب بارشی، که به دست بشر احداث می‌شود مصنوعیست واغلب حتی کارشناسان فکر می‌کنند که خشکسالی طبیعی رخ داده. درست آنچیزی که ما درحال شکل‌گیری آن در خوزستان واستانهای مرکزی وجنوب غربی وغرب هستیم. یعنی به دلیل عدم حقابه تالاب‌های چون شادگان، هورالعظیم، اراضی ماندابی بین اهواز تا ماهشهر دریاچه ارومیه سال به سال از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود علی الرغم اینکه سامانه های بارشی متعدد وقوی نیز وارد کشور می‌شوند. لذا پر کردن این اراضی کلید رفع خشکسالی مصنوعیست خواه سدها را رها کنید خواه کشاورزی را کم کنید خواه از آب دریا وپس آبها در پرکردن آنها استفاده کنید.کافیست از خشکسالی سیستان وبلوچستان از زمان کوچک شدن دریاچه هامون درس بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین این برادران افغان را بفرستید دیگه کشورشون بابا مهمونم یک روز دو روز نه چند سال. اگه ما بودیم این طور رفتار میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر اسرائیل بجای ما می‌بود، طالبان را با جنگنده پودر می کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مرزبانان طالبان نه مرزبانان افغانستان.
لطفاً با کلمات بازی نکنید،
ما گروه تروریستی طالبان را به رسمیت نمی شناسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
طالبان همون افغانستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
لنگه خوشونه کاکا
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۲:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مثل عراق بهشون باج بدید خب چه اشکالی داره مگه اونام برادرای ما نیستن؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۱:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
نه ، برادرای تو انگل ساکسون ها و آمریکاییها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
طالبان عبارت است یک عده ارازل چه برسد به‌‌‌‌.‌.‌..مر ز بانان بی سواد و نادانش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
عین اصولگرایان ومسئولان ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
جناب ۱۷:۱۹چرا طالبان را با اصلاح طلبهای برجامی مقایسه نمی کنی
حتما خیلی میسوزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
باید طوری توجیح شوند که تا عمر دارند نزدیک مرزهای ایران نشوند جواب اینها باید خیلی کوبنده و محکم باشد
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
راست میگی باید درسی بهشون داد که حساب کار دستشون بیاد. خوبی که از حد بگذرد احمق فکر بیجا میکند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
دیگه طالبان گوشمالی میخواد و با پهپاد باید ادب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
فرقه بین کسی که توجیح نیست و کسی که نمیخواد توجیه بشه
باید یه جور دیگه توجیح بشه
متوجه اید..
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
ایران این همه باجی که به افغان ها داده و 6 میلیون نفر مهاجر افغانی را پذیرفته حالا طالبان با کستاخی آب را به روی ایران می بندد رذالت ایران در قبال افغان نشانه عجز و ناتوانی است باید هر چه سریعتر مهاجران را اخراج وکوچکترین تعرض مرزی را سرکوب نماید مقابله به مثل قوی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
با سلام واحترام؛ تا زمانی که نیروهای داعش در شرق کشور توجیه بشند چه قدر طول می کشه؟ تا زمانی که چند نفر بی گناه که دارند از شدت تشنگی تلف میشند کشته بشند.فکری کنید.به داد مردم زابل برسید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر سراوانی
۱۱:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
از جمهوری اسلامی ایران ،از رهبری،از رییس جمهور ،از سپاه و ارتش و... خواهش میکنم ترو خدا این سد کمال خان افغانستان رو با موشک و پهباد بزنید ،استان ما سیستان و بلوچستان خشک‌ شده ،آب خوردن نداریم ،ما رو نجات بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
پس این همه بارون و سیل چیه؟؟همین آبهایی که خدا فرستاده درست ذخیره کنند تابعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مسئوولین ک عین خیالشون نیس فقط میگن دستور دادیم لعنت بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
سیل بردتون که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام. اینطوریکه معلومه فقط برای مردم بی دفاع کشور شاخ و شونه میکشیدو عرضه تعیین تکلیف حق آبه قانونی کشور رو از این اراذل طالبان ندارید.حقا که خیلی شجاع هستید؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم گل گفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
طالبانی ها بیشتر زندگیشون تو کوه و تپه بودن ولی بازم باهاشون در خیلی امور و کارها پا به پا و همفکر شدیم یعنی هر کار افتضاحی که در کشور افغانستان میکنن ما هم همونو میخوایم اجرا کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
منابع ملی و بیت المال را خرج افغانیها نکنید موجب بیکاری و گرانی خانه و بسیاری از مشکلات دیگر شده اند هرجا حتی روستاها و شهرهای دور افتاده پر شده از افغانی مردم خسته شده اند از این همه افغانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
شما به انسان در لبه مرز مواجه نیستید اینها (طالبان) مشتی وحشی هستند و فقط زبان روز را می فهمند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
بنظرم شما توجیه نیستین که نمیتونید حق ابه سیستان رو از چندتا بی مغز بگیرید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام‌ ،

محصول کم آب بر بکار ،
مثلا خشخاش ،

حتما با این کار از یرانه نقدی افغانستان بهره مند خواهیم شد ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
برو نهضت سواد یاد بگیری بعد پیام بذار.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۹:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام آقای ناشناس ،

اگر سواد داشتی در متن ، یک کلمه برای تو مشکل نمی شد که نتوانی بخوانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
به اندازه یک لوله افتابه هم بیاید بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
خاک تو سر اونایی ک فقط زورشون ب ملت خودمون میرسه اگ ی خلاف کوچیک کنن خو حبس ابد یا جریمه انچنایی یا سند وایحرفا
آخرین اخبار