در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: مرحله نهایی توافق به واقع بینی و انعطاف پذیری آمریکا بستگی دارد/ البوسعیدی: فرصتی طلایی برای رسیدن به توافق فراهم شده

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قوی کاملا جدی است.

حسین امیرعبداللهیان با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در خصوص مسائل دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابلاغ سلام آقای دکتر رئیسی به هیثم بن طارق سلطان عمان، از دیدگاه های مثبت این کشور در جهت توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای،تشکر و قدردانی کرد.

حسین امیرعبداللهیان درباره آخرین تحولات گفتگوهای وین با اشاره به ابتکارات طرف ایرانی برای بازماندن پنجره دیپلماسی تاکید کرد: مرحله نهایی توافق به دو مؤلفه واقع بینی و انعطاف پذیری طرف آمریکایی بستگی دارد و جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی کاملا جدی می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت انرژی و امنیت غذایی در جهان اهمیت قائل است و با درک مسائل و مشکلات کنونی انرژی در جهان، تاکنون ابتکارات مختلفی داشته است. 

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به ارزیابی وی از طرفهای مختلف مذاکره کننده در وین، دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به توافق در مذاکرات هسته ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما معتقدیم که همه طرف ها خواستار رسیدن به توافق نهایی هستند و فرصتی طلایی برای رسیدن به یک توافق فراهم شده است. 

وزیر امور خارجه عمان خاطر نشان کرد: عمان همواره از حصول توافق نهایی در مذاکرات وین و خواسته های مشروع ایران حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
دو تا بازیگر ناجور افتادن این وسط، بیست تا کشور دیگه مدام نازشون رو میکشن که با هم توافق کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اون موقع میگفتن ظریف هی برجام برجام میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
یکی نیست به این طرف عمانی بگه فرصت طلایی برای ما یا برای شما و آمریکا. خیلی پررو هستند می خوان به هر قیمتی ما رو بدبخت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
یقینا توافق با ایران به نفع همه و غرب خواهد بود ولی افسوس که غرب احمقتر از این حرفها ست ،زیرا که ایران قوی آتش رقابت در منطقه را بیشتر از پیش شعله ور میکند و سیل و انبوه سرمایه گذاران در ایران و کشورهای رقیبش
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۴۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
توافق بدون تضمین پیشاپیش بلا به نسبت خریتی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا با شیطان ملعون مذاکره میکنید، این همان اسراییل است، برای اینها جان انسانها کمترین اهمیت را ندارد، اینها داعش و طالبان و حزب بعث و صهیونیست و پهلوی را طراحی کردند، خودتان و ما را کوچک نکنید و کوچک نشمارید، حسبنا الله و نعم الوکیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
همه اعوان و انصارشون رو جمع کردند تا با تماس مکرر اراده ایران رو برای پافشاری بر منافع از دست رفته و ضررهای مادی و معنوی قابل توجه ناشی از کلاه گشاد برجام بشکنند و دوباره به اسم قرارداد بین المللی و بازگشت و توافق و...فقط و فقط برای نیاز به انرژی اروپا و فشار نظارتی( جاسوسی) آژانس بین المللی ما رو متقاعد به پذیرش خواسته های افزون طلبانه خودشون بکنند، قطر و عمان و فرانسه و بورل و گروسی و ...تازه با بی شرافتی هی مقاله مینویسند و بصورت آشکار یا ضمنی ادعای های گزافی که ایران قصد داره یا اینکه به سمت نظامی پیش رفته که خودشون میدونند دروغ محضه اما برای فشار مضاعف هی اظهار نگرانی میکنند که چه و چه...
Poland
ناشناس
۰۵:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
خبرگزاریها: «وزیر امور خارجه [ایران] گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است و از آمریکایی‌ها می‌خواهد واقع بین باشند تا رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار امکان پذیر شود.«»
1- اتفاقا امریکایی ها و سایر متحدان محور ضد ایرانی-شیعی اش (مانند اوباش تروریست صهیونی و مترجعه عربی و عوامل داخلی آنها مانند مافیا و نفوذیهای خائن و فاسد نفوذی در نهادهای حاکمیتی نظام ج.ا ایران) بسیار واقع بین هستند!
2- واقع بین تر از اینکه توانستند طی چهل سال چند تریلیون دلار خسارات مادی بزنند و ایران از توان تولید روانه 6 میلیون بشکه به چهار برسانند و در حالیکه مرتجعین عرب و خود امریکا تولید نفتشان چند برابر کردند!
3- واقع بین هستند آنها که تحریم، توانستند چهار نسل ایران بسوزانند و چنان ان مردم با ایمان و حلال خور تبدیل به زامبی کنند که امروزه حرامخوری به عنوان زرنگی به بچه هایشان یاد میدهند
4- آنها واقع بین هستند توانستند به بهانه های واهی اتهام تروریستی و ساخت بمبم اتم (که اصلا ایران نیاز برای بازدارندگی به چنین سلاحهای کثیف و ضد انسانی و گران و خطرناک برای نگه داری اش ندارد)
5- آنها واقع بین هستند که عملا مشتی کم تجربه متعصب مذهبی (شاید با اخلاص باشند) در در نهادهای حکومتی سر کار آمدند، اما نهادها پر از عامل فاسد و خائن است، آنها میلیون ها ایارنی متخصص فراری دادند از کشور و بجای میلیون ها کارمند و عامل کمسواد و غیر متخصص با ترویج مدرک گرایی و مدرک فروشی بخصوص مراکز خصوصی گذاشتند در نهادها، که سی سال دیگر باید مفتخوری و خیانت و فسادشام ملت ایارن تحمل کنند!
6- اتفاقا واقع بین هستند و چقدر خوشحالند محور معاند نظام ج.ا (معاندان اپوزیسیون خارجی و صهیونی-غربی-مترجع عربی و عوامل داخلی اش مانند مافیایی) که انواع مافیای توانستند تولید انواع کالاهای ارزان با مزیت نسبی تولید از خانواده پیکان پراید (تیبا ساینا با مصرف 5 لیتر در 100 ک.م) و سمند تا ساخت نیروگاههای گازی با تلقین ناامنی و محیط زیست (پیمان دروغین و 1د ایرانی پاریس) بگیرند! حالا خودرو و لوازم خانگی و غیره با چند برابر خارجی تولید میکنند، که نه کیسه هوا و نه کامپیوتر کار میکند ولی پول آپشنش خودروساز خائن میگیرد! پولی میتوانست ایران ماقم اول تولید انرژی پاگ گازی (از گاز مایع) و ساخت صدتا نیروگاه گازی کند (تا ابرقدرت تامین انرژی جهان باشد، حالا در دام تحریم و کمبود گرفتار کرده. هر ملیت شاید یکبار شانس ظهور یک امیرکبیر داشته باشد!
7- آنها خیلی خوشحالند ایران همچنان در تحریم بماند، دولت رئیسی با آن تیم داغون سیاسی و اقتصادی اشف ایده آل محور معاندان نظام است تا همچنان ایران در ترحیم و انزوا و نسل سوزی بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
توافق همراه با تضمین ارزش دارد و گر نه فریبی دوباره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
وزیر خارجه عمان باید با پوتین تماس می گرفت و هماهنگ می کرد، امیرعبداللهیان که اختیاری از خودش ندارد!
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۱:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
خسته نشدی از اینهمه حرف مفت بی پایه و اساس؟؟؟
آخرین اخبار