سخنگوی وزارت امور خارجه:

در مذاکرات لغوتحریم‌ها احساسی عمل نمی‌کنیم/ فعلا برنامه‌ای برای کاهش سطح روابط سیاسی با سوئد نداریم

ناصر کنعانی گفت: اظهارات گروسی غیر فنی، غیر دقیق و غیر منصفانه است و از او دعوت می‌کنیم تا نقشی سازنده در روند مذاکرات ایفا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز صبح خود با بیان اینکه سیاست آقای رئیسی مبنی بر عدم گره زدن مذاکرات لغوتحریم‌ها به معیشت مردم است، گفت: ایران به روند مذاکره به عنوان یک انتخاب جدی پایبند است و این مسیر را برای دستیابی به توافقی قوی ادامه می دهد.

ناصر کنعانی با یادآوری این نکته که ایران میز مذاکرات را ترک نکرده گفت: برخی کشورها انتظارات یکجانبه ای را عنوان می کنند تا ایران سریعا به تصمیم برسد اما ایران در مذاکرات نه احساسی عمل نخواهد کرد و تیم مذاکره کننده منافع ایران را قربانی روند شتابزدگی نخواهد کرد.

اظهارات گروسی غیر فنی، غیر دقیق و غیر منصفانه است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه و در واکنش به اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در مصاحبه‌ای با روزنامه "ال‌پائیس" اسپانیا مدعی شده بود اقدامات جبرانی‌ که ایران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در برجام در پیش گرفته «ضربه‌ای مهلک» به مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد می‌کند و گفته بود کشوری که اهداف نظامی ندارد، غنی سازی ۶۰ درصد نمی‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو پادمان است و آقای گروسی بهتر است به همکاری سازنده ایران و در مقابل به ظرفیت های هسته‌ای بدون نظارت پادمانی رژیم صهیونیستی توجه کند چراکه این ظرفیت ها خطری بین المللی است.

ناصر کنعانی اظهارات گروسی را غیر فنی، غیر دقیق و غیر منصفانه دانست و از او دعوت کرد تا نقشی سازنده در روند مذاکرات ایفا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون جزئیات روابط ایران و روسیه فقط به ذکر این نکته اشاره کرد که روابط اقتصادی ایران و روسیه مبتنی بر منافع متقابل است و می تواند بیش از پیش بر پایه ارزهای ملی گسترش یابد.

ایران در قضیه بحران اوکراین کنار یک طرف علیه یک طرف دیگر قرار نخواهد گرفت

ناصر کنعانی پیرامون موضع ایران درباره تحولاتی که در اوکراین و سوریه می‌گذرد نیز با اشاره به اینکه ایران با هرگونه راهکار نظامی در مورد هر کشوری در منطقه مخالف است گفت: معتقدیم هر اختلافی باید با روش سیاسی حل و فصل شود و  به ضرورت ورود سیاسی به حل بحران اوکراین بین مسکو و کی یف باور داریم که در این زمینه درحال انجام  مشورت های مستمر با طرفین هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که ایران در قضیه بحران اوکراین کنار یک طرف علیه یک طرف دیگر قرار نخواهد گرفت.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای گفت‌وگوی رسمی و سیاسی با ایران ابراز تمایل کرده است

ناصر کنعانی همچنین درخصوص مواضع اخیر عربستان و نحوه برگزاری دور ششم گفتگوهای میان تهران و ریاض نیز با بیان اینکه مذاکرات ایران و عربستان تاکنون نتایج دلگرم کننده ای داشته، گفت: آقای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه نشست جده ابراز تمایل کردند که گفتگوی رسمی و علنی سیاسی ایران و عربستان در نشست بعدی برقرار شود که ما این اظهارات را نشانه مثبتی در روند بهبود روابط دو کشور ارزیابی می کنیم و گمان می کنیم گامی بزرگ و رو به جلو در این زمینه برداریم.

فعلا هیچ برنامه ای برای کاهش روابط با سوئد نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در ادامه درباره اقدامات ایران پس از  صدور حکم حبس ابد حمید نوری شهروند زندانی کشورمان در سوئد گفت:  سفیرمان را از سوئد برای مشورت فراخواندیم اما فعلا در مورد سوئد هیچ برنامه ای برای کاهش روابط نداریم چراکه نگاه ما این است که مشکل آقای نوری را باید دوجانبه با مقامات سوئد حل کنیم

ناصر کنعانی تاکید کرد که ایران دادگاهی که در آن برای حمید نوری حکم صادر شده را  را از منظر قضائی فاقد صلاحیت شناسایی کرده اما در  تلاش است تا مقامات سوئد را در جهت اصلاح این روند نادرست اقناع کند.

رژیم صهیونیستی زباله های هسته ای خود را در اراضی فلسطینی و برخی کشورهای منطقه دفن می‌کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تهدید فعالیت های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را برای صلح منطقه آشکار دانست و گفت:فعالیت های هسته ای به مانند شمشیری در دست یک دیوانه زنجیری به نام رژیم صهیونیستی است که تحت حمایت برخی کشورها از جمله آمریکاست.

ناصر کنعانی ضمن مسئول دانستن جوامع بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال فعالیت های غیرقانونی رژیم صهیونیستی گفت:گزارش های عدیده ای وجود دارد که علاوه بر تهدید منطقه ای زرادخانه های رژیم صهیونیستی به تاثیرات تشعشعات هسته ای حاصل از دفع زباله های هسته ای این رژیم در اراضی فلسطینی و برخی کشورهای منطقه اشاره می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
عه شما ک طرف روس ها هستین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
برجام سرتون را بخوره // به مردم رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۴:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
در قضیه اوکران طرف روسیه را بگیرید .چون به حمایت روسیه در منطقه با اقتدار نیاز دارید . اصلا طرف چین را بگیرید .اونم خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام در مذاکرات لغوتحریم‌ها احساسی عمل نخواهیم کرد.بله نه احساس تشنگی گرسنگی بدهکاربودن بی پولی شرمنده خانوادا بیکاری...نداری آروم آروم تصمیم بگیرسیرچه خبرازحال گرسنه دارد...۱
France
7891
۱۳:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
شما فقط پای عربستان را به برجام باز نکنید. نه اوباما و نه ترامپ و نه بایدن موافق برخورد با ایران نبوده و نیستند. این دار و دسنه منافقین هم ما را اذیت میکنند و هم دنیای غرب را برای رویارویی با ایران تحت فشار قرار داده اند. نشانه اش هم این است که منافقین بتازگی در عربستان سعودی خیمه و خرگاه شان را منتقل کرده اند. وگرنه اگر از امریکا سودی به آنها می رسید و کافی بود نیازی به اسباب کشی به عربستان پیدا نمی کردند. پس معلوم می شود که در جبهه دشمن اختلاف بوجود آمده. دولت ما و سپاه ما خیلی کارش را درست دارد انجام میدهد و این نتیجه داده. مخصوصا نظر ایالات متحده امریکا در مورد سپاه این نیست که در بوق و کرنای منافقین میشنویم. منافقین در فشار آوردن به دول غرب جهت برخورد سخت با ایران شکست خورده اند. در پی همین شکست به عربستان سعودی پناهنده شده اند. مثل یک زنی که از یک شوهر طلاق میگیرد و به کابین شوهر جدیدش در می آید. این که نباید ما را دست پاچه کند. حیران کند. شکست خورده اند. امریکا هم اصول خاص خودش را دارد. هر قدر پول بدهی آش میخوری. امریکا به منافق باج نمی دهد. بلکه منافقین اصرار دارند همه جهان را در تمام ثانیه های زندگیشان متوجه ایران کنند. آن هم بصورت منفی. و این با اصول منطق امریکا جور در نیامده. الآن عربستان حامله منافقین است. یعنی فرار است منافقین را عربستان حامله شود و دوباره بزاید تا حیاتی جدید به کالبد بی روح منافقان دمیده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
داشتن بمب اتم به چه دردی می خورد هیچ کس جرات استفاده ازش را ندارد استفاده یک کشور از بمب اتم مجوز این را به دیگر کشور ها می‌دهد که علیه همان کشور از بمب اتم استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۰۰:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
اگه یک طرف ازش استفاده کنه کلا دنیا خر تو خر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خدایا خودت به مردم ایران کمک کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
شما که ککتون هم نمی گذه
من بدبخت مستاجر با این گرونی که درست کردید باید چه کنم خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
گرانی خانه و ماشین طبق قوانین ممنوع است.
بی احترامی به دانشجو در دانشگاه طبق قوانین ممنوع است .
لجبازی در شغل طبق قوانین ممنوع است.
وضعیت سؤالات سازمان سنجش طبق قوانین ممنوع است.
حقوق کم در موقعی که گرانی است طبق قوانین ممنوع است.
وقتی مشکلاتی مطرح می‌شود بعضی ها به خاطر حسادت به جای کمک‌ از جملات فرار از کمک استفاده می‌کنند که ممنوع است.
بی احترامی مدیر گروه یا مدرس یا حتی یکی از پرسنل دانشگاه به دانشجو ممنوع است.
آن کمک ها است که پسندیده است. انشاء خوب هست که محبوب است. و امتحانات خوب است که ۲۰ است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
اصلا عمل نخواهید کرد.
دمار از روزگار مردم ایران در خواهید آورد.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تیم ایرانی نباید احساسی در مذاکرات شرکت کند و تا رفع تحریم و تضمینی خوب دریافت نکند و تحریمها ضد ایران و ایرانی رفع نشوند هیچ باجی ندهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
«اقدامات جبرانی‌ که ایران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در برجام در پیش گرفته «ضربه‌ای مهلک» به مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد می‌کند، »
آقای گر روسپی تحریم های چند دهه غرب علیه ایران که به قول خودآنان بی سابقه ترین تحریم ها است و هر از چند گاهی بر آن هم افزوده می شود برای ملت ایران مهلک نبوده و به روند مذاکرات خللی وارد نمی کنتد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم و حاکمیت و رهبری می گویند : جمهوری اسلامی ایران عضو پادمان است و آقای گروسی بهتر است به همکاری سازنده ایران و در مقابل به ظرفیت های هسته‌ای بدون نظارت پادمانی رژیم صهیونیستی توجه کند چراکه این ظرفیت ها خطری بین المللی است»
درست که اسرائیل تافته جدا بافته و بچه تخس و نامشروع غرب است اما چرا باید از هر قانون و مجازات بری باشد ؟؟ این ولد زنا در آغوش والده خود که او نیز مولود تجاوزگری است جهان را به آشوب کشیده اند و جهان دیگر تاب نامشروعان را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
کی به کی پهباد میفروشه
آخرین اخبار