«عراق» از بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در «ترکیه» انصراف داد

در پی حملات ترکیه به شمال عراق که منجر به کشته شدن چندین گردشگر عراقی شد، این کشور از بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در ترکیه انصراف داد.

کمیته ملی المپیک عراق از انصراف این کشور از بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در قونیه به دلیل حمله اخیر ترکیه به زاخو (در شمال عراق) خبر داد.

روز چهارشنبه گذشته، جنگنده‌های ترکیه استراحتگاه برخ در استان دهوک را هدف قرار داد ند که منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر از غیرنظامیان شدند.

پس از این حمله وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به گردشگاهی در شمال عراق، خواستار انجام تحقیقات فوری و جامع درخصوص جزئیات این حمله شد.

در همین راستا مردم عراق برای اعتراض مقابل سفارت ترکیه در عراق تجمع کردند و پرچم آن را پایین کشیدند. حتی گروه مقاومت «سرایا اولیا الدم» با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد به پایگاه نظامیان ترکیه در شمال عراق حمله راکتی کرده است. این در حالی است که جنگنده‌های ترکیه برای بار دوم به شمال عراق حمله کردند و روستای سوره اسکری در استان دهوک را هدف قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
به عراق امیدوار شدم. تابحال چنین حرکت جانانه ای از کمتر کسی داده شده. آبرو را فدای مصلحت نکردند. عاش. نجات دادند مظلومین خودشان را. خیلی شیک. خیلی نجیب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خاک بر سر ترکیه ،، اینها خیلی. دورو. و منافقن. ،، به بهانه پ ک ک. یا به عراق حمله میکنند یا به سوریه
آخرین اخبار