شکایت عراق به شورای امنیت علیه ترکیه

وزارت خارجه عراق به شورای امنیت به دلیل حملات ترکیه به اراضی این کشور، شکایت کرد.

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تجاوزات نیرو‌های ترکیه در شمال این کشور شکایت کرده و خواسته است تا جلسه‌ای اضطراری برای رسیدگی به این مسئله برگزار شود.

به گزارش راشاتودی، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «وزارت امور خارجه اعلام می‌کند که شکایتی را به شورای امنیت ارائه و درخواست کرده تا شورای امنیت جلسه اضطراری برای رسیدگی به تجاوز ترکیه تشکیل شود».

دولت عراق پس از حمله نیرو‌های ترکیه در روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند. همچنین به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور داده شد تا پرونده جامعی از تجاوزات جاری ترکیه به اراضی عراق تهیه و به شورای امنیت ارائه کند.

شایان ذکر است که بامداد روز چهارشنبه گذشته، جنگنده‌های ترکیه استراحتگاه برخ در استان دهوک را هدف قرار داد ند که منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر از غیرنظامیان شدند.

پس از این حمله وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به گردشگاهی در شمال عراق، خواستار انجام تحقیقات فوری و جامع درخصوص جزئیات این حمله شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه نزدیک به 23 هزار بار، حاکمیت عراق را نقض کرده است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
چهار هزار نظامی ترکیه به صورت غیر قانونی در خاک عراق حضور دارند
Iran (Islamic Republic of)
ترکیه را به جنگ طولانی و همه جانبه تهدید می‌کنیم
۱۹:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه را به جنگ طولانی و همه جانبه تهدید می‌کنیم
تیپ دموکراتیک شمال که شاخه‌ای از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا آزادی همه سوریه از دست ترکیه و گروه‌های تروریستی دست از مبارزه بر نمی‌داریم.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه جنایتکار از سال 2011 در شمال سوریه و عراق از داعش حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می کند.
آخرین اخبار