سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان در زنجان افتتاح شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان زنجان گفت:سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان به همت اورژانس و با همکاری سازمان بهزیستی استان افتتاح شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: استفاده فراگیر و عادلانه از امکانات درمانی به خصوص اورژانس ۱۱۵ حق همه‌ شهروندان است.

او می گوید: از آنجایی که نقطه شروع امدادرسانی اورژانس، تماس مردم با سامانه ۱۱۵ است و طی آن، اطلاعات تماس و محل حادثه توسط پرسنل اورژانس ثبت می‌شود، ناشنوایان در خصوص نحوه‌ ارتباط با پاسخگویان اورژانس دچار مشکل بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان زنجان گفت: در همین راستا، اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با همکاری اداره کل بهزیستی استان اقدام به راه اندازی سامانه‌ پیامکی کرد که ناشنوایان از طریق آن، درخواست خود را به طور مستقیم به اورژانس ۱۱۵ ارسال می‌کنند و بلافاصله امدادرسانی به آن ها انجام می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان هم  فرهنگ‌سازی برای ایجاد نگرش جامع در خصوص معلولیت را ضروری عنوان کرد و گفت: معلولیت، منحصر به ناتوانی‌های فیزیکی نیست بلکه در یک نگاه جامع‌تر که هم‌اکنون در دنیا مطرح است، هرگونه ناتوانی فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی، سلامت انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 آرمانی‌کیا گفت: اجرای رمپ و سطوح شیب‌دار، ایجاد توقف‌گاه و پارکینگ اختصاصی معلولان، اجرای نورپردازی مناسب برای کم بینایان، ایجاد سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان و اجرای آسانسور و بالابر در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله  اقدامات انجام  گرفته در خصوص مناسب‌سازی مراکز بهداشتی و درمانی استان برای معلولین است.

گفتنی است این سامانه با هدف ایجاد دسترسی به خدمات اورژانسی برای ناشنوایان، راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.