عبدالسلام: برخی رژیم‌های منطقه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل اداره می‌شوند

سخنگوی انصارالله یمن گفت: کسانی که ولایتی غیر از اسلام را می‌پذیرند چاره‌ای ندارند جز اینکه در دامان آمریکا و صهیونیست‌ها بیفتند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در گفتگویی با شبکه تلویزیونی المسیره به مناسبت عید ولایت و کامل شدن دین و نعمت ضمن تشریح وقایع عید غدیر و بازگشت پیامبر اکرم از حج و توقف وی در غدیر خم که مکانی بین مکه و مدینه است و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی، گفت: در اصل واقعه غدیر هیچ اختلافی میان مسلمانان نیست و همه مورخان این واقعه را روایت کرده اند.

سخنگوی انصار الله با اشاره به جنگیدن حضرت علی (ع) در غزوات گوناگون در کنار پیامبر گفت: امام علی (ع) الگویی بود که در دامان پیامبر تربیت شد و در سطوح بالایی از شجاعت و دیگر فضایل قرار داشت بگونه‌ای که به هیچ وجه قابل مقایسه به هیچیک از صحابه نیست.

او افزود: امکان ندارد امت اسلام بدون رهبر باشد. حتی برای رفتن به حج در یک کاروان کوچک باید یک رهبر و راه بلد با تجربه وجود داشته باشد. حتی مدرسه و استان و شهری و کشوری نمی‌تواند بدون رئیس و رهبر باشد.

عبدالسلام در ادامه این گفتگو به برخی از مشکلات ناشی از عدم وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: وقتی حج از مضمون و محتوای خود به عنوان یک کنفرانس اسلامی بزرگ عاری می‌شود، دیگر باید چه انتظاری از امت اسلامی داشت. چه کسانی باید از این امت دفاع کنند که از شرق و غرب مورد حمله قرار می‌گیرد. کسانی که نمایندگان و دنباله روی خط پیشوایان خود هستند باید بدانند که این خط و راه، خط رفاه و آسایش و راحتی نیست بلکه خط درد و رنج و محاصره و شهادت و مجروح شدن است. این خط امام علی بن ابی طالب و اهل بیت است و مشاهده می‌کنید که سرنوشت امام علی (ع) چه بود و امام حسن (ع) بر اثر مسمومیت با سم به شهادت رسید و امام حسین (ع) در یک واقعه تاریخی به شهادت رسید. کسانی که ولایتی غیر از اسلام را می‌پذیرند چاره‌ای ندارند جز اینکه در دامان آمریکا و صهیونیست‌ها بیفتند. برخی از رژیم‌های منطقه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل اداره می‌شوند. آن‌ها کشور‌هایی مزدور هستند که شایستگی و ارزشی برای هدایت کردن امت اسلام ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار