معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند:

سامانه شفافیت به شورای شهر آبادان بازگردانده شد

آقای دربندی گفت : سامانه شفافیت برای رفع ابهامات موجود به شورای شهر آبادان بازگردانده شد.

فالح صفایی‌دربندی، معاون فنی زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت : مصوبه سامانه شفافیت شورای شهر آبادان از سوی هیئت تطبیق رد نشد اما برای رفع ابهامات و پیوست مستندات و دستورالعمل‌های بالادستی عودت داده است.

او اجرای صحیح و صریح مواد قانونی وظایف شوراها توسط شورای‌ اسلامی‌شهر آبادان را ابتدایی‌ترین لازمه تحقق شفافیت برای مردم دانست و ارائه نمونه‌های مشابه این سامانه در کشور، موفقیت‌ها و نتایج مثبت آن به هیئت ‌تطبیق منطقه آزاد اروند را از جمله اقداماتی خواند که شورای این شهرستان باید انجام دهد.

این مسئول گفت: قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در حوزه شفافیت به‌تنهایی لازم‌الاجرا هستند و لزومی ندارد دوباره در شورای‌شهر مصوب شود ، بنا براین برای راه اندازی این سامانه رعایت و اجرای قوانین بالادستی در حوزه شفافیت نیازمند طی تشریفات محلی نیست.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهرداری آبادان، گفت : اظهارنظرهای خلاف واقع درباره برگشت دادن طرح سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان توسط هیئت ‌تطبیق، در شرایطی مطرح می‌شود که مهم‌ترین مطالبه این هیئت از اعضای شورای‌شهر تعیین تکلیف فوری وضعیت شهرداری آبادان و انتخاب شهردار توسط اعضای شورای‌شهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.