دیپلمات‌های فرانسوی در سراسر جهان دست به اعتصاب زدند

۵۰۰ دیپلمات فرانسوی در اقدامی کم‌سابقه و در اعتراض به اصلاحات جدید دولت، اعتصابی یک روزه اعلام کرده اند.

دیپلمات‌های فرانسوی امروز (پنجشنبه) برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در اعتراض به امکانات کم، به رسمیت شناخته نشدن و اصلاحات جدید امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دست به اعتصابی زدند که به گفته آن‌ها می‌تواند به جایگاه جهانی فرانسه آسیب برساند.

به گزارش رویترز، صد‌ها کارمند دیپلماتیک در داخل و خارج از کشور، از جمله برخی سفرا، از توکیو گرفته تا غرب آسیا و واشنگتن در این اقدام شرکت کردند. بسیاری از آن‌ها با استفاده از هشتگ #Diplo۲metier (دیپلمات حرفه ای) برای نشان دادن حمایت خود از این اعتصاب در شبکه‌های اجتماعی پست گذاشتند.

این اعتصاب در زمان بدی برای مکرون که مجددا به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شده رخ می‌دهد. اعتصاب کنندگان در اعتراض به اصلاحات بخش دولتی که توسط مکرون آغاز شده و ساختار حرفه دیپلماتیک را تغییر می‌دهد، این اقدام را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین نگران کاهش بودجه هستند که از سال ۲۰۰۷ باعث کاهش ۲۰ درصدی کارکنان شده است.

یک دیپلمات ارشد در پاریس گفت: «مواجهه با فشار مداوم اخبار بین‌المللی و اروپایی خستگی زیادی در پی دارد؛ همیشه از ما خواسته می‌شود زمانی که امکانات کمتری داریم کار‌های بیشتری انجام دهیم».

یک دیپلمات دیگر می‌گوید: «این تغییرات نقش وزارت خارجه را کاهش داده و به طور بالقوه به روابط و تخصص افراد در درازمدت آسیب می‌رساند».

گفتنی است، فرانسه سومین شبکه دیپلماتیک بزرگ جهان را با هزار و ۸۰۰ دیپلمات و در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ مقام رسمی در وزارت خارجه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۳:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
مکرون بیچاره چه گناهی کرده؟ ادم خوبیه. رییس جمهور خوبیه که. چه کارش دارین؟ داره کارشو میکنه کاری هم با کسی نداره طفلکی.
آخرین اخبار