آغاز توزیع کوپن‌های غذایی در فرانسه

شهرداری‌های فرانسه با هدف کمک به خانوار‌های فقیر و جبران کاهش قدرت خرید در بحبوحه افزایش قیمت‌ مواد غذایی توزیع کوپن را آغاز کرده اند.

چندین شهر فرانسه توزیع کوپن‌های غذایی به مردم را برای جبران افزایش قیمت‌ها آغاز کرده اند. گفته می‌شود به برخی شهروندان فرانسوی کوپن‌های ۵، ۲۰ و ۳۰ یورویی داده شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲ ادارات شهری بیش از ۳۷ میلیون یورو (حدود ۴۰ میلیون دلار) را برای صدور کوپن و سایر اقدامات حمایتی هزینه کرده اند. در فرانسه هنوز قانونی مبنی بر اختصاص یارانه و کوپن تصویب نشده است. با این حال، دفاتر شهرداری برخی شهر‌های فرانسه تصمیم گرفته اند منتظر تصمیم دولت نمانند و کوپن‌های غذایی را با تصمیم خود بین مردم توزیع کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایده اعطای کوپن غذا به خانوار‌های با درآمد متوسط و کم را پیشنهاد کرده بود. در صورت تصویب این طرح بحث برانگیز، تقریباً ۸ میلیون شهروند فرانسوی می‌توانند کوپن دریافت کنند.

تورم در فرانسه به دلیل افزایش هزینه‌های غذا و انرژی در حال افزایش بوده است. مارگارت وستاگر، کمیسر اتحادیه اروپا اخیرا به روزنامه آلمانی هندلزبلات گفته است که مصرف کنندگان اروپایی باید افزایش دائمی قیمت انرژی را تحمل کنند زیرا این قاره قرار است واردات انرژی از روسیه را به میزان قابل توجهی محدود کند.کارشناسان هشدار داده اند که افزایش قیمت‌ها و رشد ضعیف اقتصادی می‌تواند منجر به رکود تورمی در کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۱ تير ۱۴۰۱
منبع خبر؟!
Iran (Islamic Republic of)
فرانسه بوق
۱۴:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تعداد روزهایی که از جنگ اوکراین می‌گذره: حدود ۴ ماه. تحریم های ایران: حدود ۴۰ سال. :))
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
تورم در فرانسه که به بیشترین مقدار خود رسیده فقط 7 درصد است وبه این دلیل به افراد کم درآمد کوپن داده میشه
Switzerland
ناظران
۱۴:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
این نتیجه تحریم روسیه است
آخرین اخبار