ائتلاف سعودی در یک روز بیش از صد بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۴ بار آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل را نقض کرده است.

یک منبع آگاه به شبکه المسیره یمن اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ پهپاد جاسوسی و جنگنده را در مأرب، حجه، الجوف، الضالعی، البیده و جبهه‌هاب مرزی به پرواز درآورده اند. این منبع همچنین تایید کرد مزدوران آمریکایی-سعودی استحکامات نظامی جدیدی در مأرب ایجاد کرده‌اند.

افزون بر این، به گفته وی ۱۷ تخلف موشکی و توپخانه‌ای در پایگاه‌های ارتش و کمیته‌ها در حجه، مأرب، صعده، تعز و نجران به ثبت رسیده است.

این منبع همچنین نظارت بر ۶۰ مورد تخلف تیراندازی به منازل شهروندان و اماکن ارتش و کمیته‌های مردمی در مأرب، تعز، صعده، حجه و جبهه‌های مرزی را تایید کرد.

اوایل آوریل امسال، «هانس گراندبرگ»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ آتش بس سراسری بین یمن و نیرو‌های ائتلاف سعودی را اعلام کرد و گفت که آتش بس دو ماهه با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود. این آتش بس به معنای توقف هر نوع عملیات نظامی در کشور و پایان دادن به تهاجم نظامی خارجی بود. افزون بر این، طبق این قرارداد، ائتلاف سعودی حق جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل سوخت یا مواد غذایی به یمن را ندارد. این در حالی است که ائتلاف با نقض آتش بس بار‌ها هواپیما‌های جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز در آورده و کشتی‌های حامل سوخت به یمن را متوقف کرده است.

محاصره یمن و جلوگیری از ورورد کشتی‌ها به بنادر این کشور، یک بحران انسانی را رقم زده است. به گزارش یونیسف، در سراسر یمن ۲.۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه حاد هستند و بیش از ۱۷ میلیون نفر در این کشور به کمک غذایی نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
یمن به همین امید بشینه که آل سعود به توافق و آتش بس پایبند بمونه فقط داره زمان مسخره تا با قدرت تمام پس از شناسایی بقایای ویران شده یمن در یک یورش ناگهانی گروه مقاومت از بین ببره به آل سعود اطمینانی نیست چون اجداد اینها به پیامبر رحم نکردند اینها نوه و نتیجه همان ابی سفیان ها هستند فقط زبان زور حالیشون میشه وبس
آخرین اخبار