کاهش معوقات کارگری در استان قزوین

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از کاهش ۵۴ درصدی معوقات کارگری خبر داد.

عین الله کشاورز ترک سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: معوقات کارگران قزوین در واحد‌های مشکل دار پایان سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد کاهش یافت که موجب رضایت مندی این قشر زحمت کش استان شد.

 سال گذشته ۲۰ کمیته استانی جهت حمایت از بنگاه‌های مشکل دار تشکیل شد و به ۲۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار جهت حفظ اشتغال آن‌ها کمک شد.

همچنین ۹ هزار و ۶۷۷ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار جهت صیانت از نیروی کار انجام شد که نقش موثری در افزایش ایمنی، پیشگیری از بروز سوانح و ایفای تکالیف و وظایف کارفرمایان نسبت به کارگران داشت.

در کنار بازرسی‌های مستمر از کارگاه‌های مشمول قانون کار، ۱۰ هزار و ۸۳۱ نفر ساعت کلاس‌های آموزشی ایمنی برای کارگران برگزار کردیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰، چهار هزار و ۵۵۶ دادخواست در هیات تشخیص کارگری این استان دریافت شد که به صدور سه هزار و ۹۴۵ دادنامه منجر گردید.

وی افزود: در هیات حل اختلاف کارگری استان نیز یک هزار و ۸۲۷ دادخواست دریافت و یک هزار و ۵۶۲ دادنامه و هزار و ۶۰۲ رای سازشی صادر گردید.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با تبریک هفته کار و کارگر که از یکم تا یازدهم اردیبهشت ماه نامگذاری شده است، گفت: این هفته، فرصت مغتنمی برای بزرگداشت مقام والا و ارزشمند کارگران و تقدیر از زحمات و تلاش‌های این قشر است که نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد و پیشرفت، بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های استان و کشور دارند.

 به این منظور، بازدیدی از شرکت شیشه قزوین و شیشه فلوت فارسجین انجام شد و با حضور در جمع کارگران پرتلاش و سختکوش آن‌ها ضمن تبریک هفته کار و کارگر، از نزدیک با مسایل و مشکلات آن‌ها آشنا شدیم.

استان قزوین حدود ۱۶۰ هزار کارگر و ۲۴۱ تشکل کارگری و کارفرمایی مشمول قانون کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.