جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

ارائه خدمات دولتی به شهروندان منوط به تزریق سه دُز واکسن کرونا است

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین گفت: ارائه خدمات دولتی به شهروندان براساس مصوبه ستاد ملی منوط به تزریق سه دُز واکسن کروناست.

ابوالحسن کبیری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه، شهروندان در تزریق دُز سوم واکسیناسیون خود از اشتیاق کمی برخوردار هستند، افزود: بنا به مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ارائه خدمات دولتی به شهروندان منوط بر تزریق سه دُز واکسن است.

 پایش و ارزیابی همه گیری ویروس کرونا امری مهم و ضروری است و ستاد ملی کرونا هر ماه از ستاد استانی گزارش مکتوب می‌خواهد.

 بنابر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید یکپارچگی واحد‌های آزمایشگاهی در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

 از ۱۵ اردیبهشت ماه به بعد، مراکزی که قصد ارائه بلیط‌های مسافرتی، فرهنگی و ورزشی دارند باید به سامانه تعزیرات حکومتی متصل باشند و اگر خلاف آن عمل کنند، ۳ برابر درآمد حاصل آن‌ها بابت جریمه اخذ می‌شود.

 باتوجه به اینکه با طوفان سرخک مواجه هستیم، مراکزی که محل تجمع و زیست اتباع افغان است در استان بررسی و رصد شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونای لستان قزوین، در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل بهداشتی و با جمعیت پایین مانعی ندارد.

وی همچنین در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: برگزاری مراسم راهپیمایی قدس نیز باتوجه به اینکه در فضای باز صورت می‌گیرد بلامانع است.

 در ایام منتهی به ماه مبارک رمضان، تعداد مسافران زیاد می‌شود بنابراین لازم و ضروری است که به مراکز خدماتی استان از جمله تالار‌ها و رستوران‌ها توجیحات لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی ارائه شود.

 با توجه به حضوری شدن مدارس و همچنین حضوری شدن امتحانات، آموزش پرورش باید تمهیداتی در خصوص دانش آموزان مبتلا به کرونا داشته باشد.

همکاری اصناف با ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خوب است، اما آن دسته از اصناف که نسبت به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه لازم را ندارند، باید مورد برخورد جدی تری قرار گیرند.

مدارس در استفاده از ماسک جدی نیستند

سید جلال حسینی مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین نیز در ادامه گفت: باتوجه به مهاجرت اتباع افغان و ضرورت واکسیناسیون افراد ۹ ماهه تا ۳۰ ساله لازم است فرمانداران همکاری لازم را داشته باشند.

 استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و مراکز آموزشی دیده نمی‌شود که مخاطره آمیز است و باید مراکز آموزشی، پژوهشی و حوزه‌های علمیه ظرف یک ماه در این خصوص پایش شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.