مدارس و دانشگاه‌های قزوین با ۳۰ درصد ظرفیت حضوری می‌شود

استاندار قزوین گفت: مدارس و دانشگاه‌های استان از هفته آینده با ۳۰ درصد ظرفیت به صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

محمد مهدی اعلایی  در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تمام مصوبات جلسه قبل این ستاد همچنان پا برجا است، ولی از هفته آینده مدارس و دانشگاه‌های استان با ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند به صورت حضوری برگزار شوند.

 امروز در فضای امیدوار کننده‌ای قرار داریم و به نظر می‌رسد، در حال گذر از شرایط سخت امیکرون هستیم و روز‌های پیش روی بهتری در انتظار استان است.

 نباید به دلیل اینکه شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم از برنامه ریزی و مدیریت موضوع غافل باشیم که اگر در هر موضوعی با تعقل، تدبیر و برنامه پیش برویم می‌توانیم به نتایج امیدوار باشیم.

وی با تاکید بر انجام واکسیناسیون در آستانه عید نوروز با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، ادامه داد: تجربه نشان داده است که هیچ عاملی به جز واکسیناسیون قدرت پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را ندارد و آن بخش از جامعه که نسبت به واکسیناسیون بی‌تفاوت هستند عواقب جبران ناپذیری را به بدنه جامعه تحمیل می‌کنند.

استاندار تاکید کرد: در چند روز پایانی سال شهرداران، فرمانداران و سایر مسئولان استانی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین نظارت بر عملکرد اصناف و ترغیب شهروندان به امر واکسیناسیون اهتمام ویژه داشته باشند.

احساس می‌شود تزریق دز سوم واکسن نیازمند برنامه ریزی‌های خاصی است که مسئولان مربوط باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

استاندار گفت :  توصیه می‌کنم ستاد‌های خدمات سفر و سایر دستگاه‌ها که برای تعطیلات سال جدید در آماده باش قرار دارند در راستای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا هماهنگی لازم را داشته باشند.

 چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و نظارت‌ها مستمر باشد به زمان پیش از خیز ششم کرونا باز خواهیم گشت.

استاندار قزوین همچنین در خصوص مطالبات معوق دانشگاه علوم پزشکی قزوین از سازمان تامین اجتماعی، گفت: از خرداد ماه سال جاری مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرداخت نشده است درحالیکه دانشگاه نمی‌تواند خدمات خود را متوقف کند بنابراین باید پشتیبانی از آن صورت گیرد و سازمان تأمین اجتماعی هر چه زودتر نسبت به انجام تعهدات خود اهتمام بورزد.

اعلایی با اشاره به وضعیت بیمارستان بوعلی قزوین، اظهار داشت: در این بیمارستان می‌توانیم ظرفیتی را با همراهی سازمان برنامه و بودجه و خیران سلامت ایجاد کنیم و بخشی مختص به بیماران کرونایی تاسیس کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
حالا که مدرسه ها باز می شود مینی بوس های خط واحد هادی آباد را مجددا راه اندازی کنید خرج کرایه تاکسی برای این محله محروم خیلی سخت است
آخرین اخبار