کاهش استقبال از واکسیناسیون کرونا /یک مورد ابتلا به سرخک در قزوین

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت : استقبال از تزریق و تکمیل واکسیناسیون در استان کاهش یافته است.

دکتر جلال رحمانی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۰۷ دز واکسن در استان تزریق شده و استقبال در سطح استان به قدری کم است که در روز گذشته تنها ۷۵۰ دز واکسن تزریق شده است.

رحمانی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون، اظهار داشت: کلیه ادارات برای تکمیل واکسیناسیون کارمندان خود اهتمام داشته باشند و واکسیناسیون دانش آموزان نیز نیازمند توجه ویژه آموزش و پرورش است.

 اصناف نیز باید همکاری بیشتری در بحث واکسیناسیون داشته باشد.

 رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است که به نظر می‌رسد رسانه‌ها باید بیش از پیش در خصوص فرهنگ سازی این موضوع تمرکز کنند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: به نظر می‌رسد کرونا در استان در حال خیز برداشتن است و در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد بستری جدید به مجموع بستری‌های استان اضافه شده و تعداد مراجعان به مراکز درمانی نیز در حال افزایش است.

 البته تعداد بیمارانی که با تحت دستگاه کمک تنفسی در حال درمان هستند، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سه روز گذشته هیچ گونه مورد فوتی گزارش نشده است، گفت: مجموع فوتی‌های فرودین ۲۱ نفر بوده و غالب فوتی‌ها مربوط به سنین بالای ۶۰ سال بوده است.

 شهرستان قزوین و آبیک در رنگ بندی نارنجی و شهرستان‌های البرز، آوج، تاکستان و بویین زهرا نیز در رنگ بندی زرد قرار دارند.

 در هفته اخیر الموت شرقی وبخش مرکزی شهرستان قزوین و همچنین شهرک عارف شهر قزوین بیشترین ابتلا به کرونا را داشته اند.

باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته همچنین در شهرستان تاکستان، بخش مرکزی و ضیاء آباد، در شهرستان بویین زهرا بخش مرکزی، در شهرستان آوج نیز مرکزی و در شهرستان آبیک نیز بخش مرکزی و بشاریات بیشترین آلودگی‌ها را داشته اند.

رحمانی در خصوص وضعیت استان در خصوص شیوع بیماری سرخک نیز گفت: شیوع این ویروس در کشور در حال طغیان است، اما در استان یک مورد ابتلا به سرخک در یکی از روستا‌های شهرستان آوج گزارش شده بود که بیمار با رعایت نکات بهداشتی قرنطینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.