زنجان، کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نرخ بیکاری زنجان ۷/۱ درصد است که از این لحاظ بین استان‌های کشور کمترین میزان بیکاری را داراست.

قاسملو گفت: اگر نرخ مشارکت استانی را که بیکاری آن ۱۷/۹ و مشارکت آن ۴۰/۸ درصد است، با نرخ مشارکت استان زنجان مقایسه کنیم، نرخ بیکاری آن استان بالای ۲۵ درصد خواهد بود.

او می گوید: تعداد شاغلان در زمستان ۱۴۰۰، ۳۴۸ هزار و ۸۹۰ نفر برآورد می‌شود که در پاییز ۳۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر بوده و تعداد شاغلان استان در فصل زمستان نسبت به پائیز نزدیک به ۱۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، گفت: شاخص بازار کار، تورم و رشد اقتصاد سه متغیر اقتصاد کلان است و هرچه نرخ بیکاری کمتر و نرخ مشارکت بالا باشد وضعیت بهتر خواهد بود.

قاسملو گفت: اگر نرخ مشارکت ۴۵/۸ درصد استان را با ۸۲۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال داشته باشیم، نیروی کار فعال استان زنجان ۳۷۵ هزار و ۵۶۰ نفر در زمستان تعیین شده است.

او می گوید: نسبت به فصل پائیز حدود ۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر نیروی کار فعال در استان زنجان، افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نرخ بیکاری استان زنجان حدود ۷/۱ درصد است و زنجان در بین استان‌های کشور کمترین نرخ بیکاری و رتبه ششم را دارد.

قاسملو  نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان را ۴۵/۸ درصد اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.