ونزوئلا: الحشدالشعبی، ضامن امنیت عراق و منطقه است

دولت ونزوئلا در پیامی اعلام کرد که فداکاری‌ها و دستاورد‌های الحشد الشعبی، آن را به تضمین کننده امنیت منطقه تبدیل کرده است.

سفیر ونزوئلا در بغداد، امروز (یکشنبه) در پیامی از طرف دولت این کشور، از فداکاری‌ها و دستاورد‌های الحشد الشعبی عراق تقدیر کرد و آن را تضمین کننده امنیت عراق و منطقه توصیف کرد.

به گزارش المعلومه، الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «یاسر حسین العیساوی، معاون رئیس ستاد الحشد الشعبی، آرتورو آنیبال کایکوس، سفیر ونزوئلا که حامل پیام صلح و اشتی از طرف دولت این کشور بود را در ساختمان الحشد الشعبی در بغداد پذیرفت.»

دولت ونزوئلا در این پیام اعلام کرد: «این دیدار برای گشودن افق‌های صلح و عشق میان دو طرف است و دیدار‌های دیگری را به دنبال خود خواهد داشت.»

الحشد الشعبی عراق از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه علیه گروه تروریستی داعش سازماندهی شدند. این نیرو از حدود ۴۰ گروه مختلف تشکیل شده که عمدتاً گروه‌های مسلح شیعه هستند، اما برخی گروه‌های سنی مذهب و مسیحی و ایزدی نیز در آن حضور دارند. بسیاری از گروه‌های شیعه عضو آن قبلاً به‌طور مستقل در عراق و به خصوص علیه نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا فعالیت داشته‌اند.  الحشدالشعبی در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ با اکثریت آرای مجلس عراق به عنوان یک نیروی نظامی مستقل از ارتش رسمیت پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام و درود خدا بر شهدا و رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه ای عزیز و سردار سلیمانی و سپاه پاسداران و رزمندگان اسلام

#امنیت خریدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
قابل توجه خائنین به مقاومت در عراق ائتلاف صهیونیستی امریکایی ...
آخرین اخبار