فرمانده عراقی:

آمریکا برای تضعیف عراق مانع از دست‌یابی بغداد به پدافند هوایی می‌شود

یکی از فرماندهان جنبش الفتح عراق فاش کرد آمریکا بار‌ها مانع از ساختن پدافند هوایی در این کشور شده تا عراق وابسته به نیروهای آمریکایی باشد.

«عدی عبدالهادی» امروز (شنبه) فاش کرد آمریکا بار‌ها ادعا کرده است که وظیفه حفاظت از حریم هوایی عراق را بر عهده دارد، اما تاکنون چهار بار مانع از ساختن سامانه پدافند هوایی در این کشور شده است.

براساس گزارش المعلومه این فرمانده جنبش الفتح عراق در این خصوص گفت: «استراتژی آمریکا از سال ۲۰۰۳ تاکنون این بوده است که همراه با اشغال عراق آن را ضعیف نگه دارد و توانایی‌های بغداد را از بین ببرد. حتی تاکنون چهار بار مانع از ساختن یک پدافند هوایی پیشرفته شده است.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد روسیه بار‌ها خواسته است برای ارتقا امنیت عراق به بغداد سامانه اس ۴۰۰ بدهد، اما واشنگتن بازهم با این اقدام مخالفت کرده و مانع از رصد تخلفاتی شده است که در آسمان عراق رخ می‌دهد، شده است.

در همین راستا پیشتر یک منبع عراقی اعلام کرد آمریکا با هیچ توافقی از سیطره کامل بر حریم هوایی عراق دست نخواهد کشید و این مساله نشان می‌دهد که هیچ راه خلاصی از اشغالگری آمریکا وجود ندارد. قصد دولت آمریکا کاهش تنش در عراق نیست و تنها ظاهر و صفت نیرو‌های خود را تغییر داده بدون اینکه نیروهایش را خارج کند آن‌ها به عنوان نیروی مستشاری معرفی می‌کند.

این منبع اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی پایگاه التنف در مثلث مرزی اردن، عراق و سوریه را تقویت کرده و به انجام حملات و اجازه دادن به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای ورود به حریم هوایی عراق و انجام حملات علیه گروه‌های عراقی ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است پارلمان عراق پس از اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی)، لایحه‌ای را تصویب کرد که نیرو‌های تروریست خارجی و آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ تماماً خاک عراق را ترک کنند، اما مقامات آمریکایی تنها با تغییر نام سرباز جنگی به مستشار نظامی نیرو‌های خود را در عراق نگه داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار