حکم دادگاه روسیه به افزایش مدت زمان حبس الکسی ناوالنی

دادگاه روسیه مدت زمان حبس منتقد کرملین را به اتهام کلاهبرداری‌های جدید افزایش داد.

دادگاه روسیه امروز (سه‌شنبه) حکمی برای افزایش مدت زمان حبس «الکساندر ناولنی» منتقد دولت روسیه، به ۹ سال حبس به اتهام کلاهبرداری صادر کرد.

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی با اعلام افزایش مدت زمان حبس ناولنی به ۹ سال نوشت: «رهبر اپوزیسیون روسیه که اکنون  زندانی است، علاوه بر محکومیتی که در حال گذراندن آن است، به حبس طولانی مدت محکوم شده است. دادگاه مسکو روز سه‌شنبه ناوالنی را به ۹ سال حبس در یکی از مستعمرات بدنام کیفری روسیه محکوم کرد و او را به کلاهبرداری و اهانت به دادگاه متهم کرد.»

دادستان روسیه ناوالنی را که در حال حاضر ۲ سال و نیم در یک مستعمره کیفری در شرق مسکو در حبس سپری می‌کند، او و بنیادش را به اختلاس پول از یکسو  و توهین به قاضی در جریان محاکمه قبلی از سوی دیگر متهم کرد. البته ناوالنی این اتهامات را رد کرده و آنها را سیاسی دانسته است.

هنوز مشخص نیست که قرار است ناوالنی حکم جدید را همزمان با محکومیت فعلی خود بگذراند یا پس از آن. این محاکمه حدود یک ماه پیش آغاز، و در یک دادگاه موقت دورتر از مسکو در حال انجام است. حامیان ناوالنی نیز از تصمیم مقامات برای انتقال دادرسی به این مکان انتقاد کرده و گفتند که این اقدام دسترسی رسانه‌ها و حامیان وی را به این روند محدود کرده است.

اندکی پس از اعلام افزایش حکم مدت زمان حبس ناولنی، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پلیس روسیه وکلای منتقد کرملین را بیرون از زندان بازداشت کرده است. 

ماه شهریور سال گذشته الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت. او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده است که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است. مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار