شرکت پوتین در انتخابات روسیه به شکل مجازی

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه به شیوه مجازی در انتخابات مجلس دوما رأی خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) در سخنانی اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در طول انتخابات جاری مجلس سفلای روسیه به شیوه مجازی شرکت خواهد کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور به شیوه آنلاین رأی خواهد داد.

او همچنین در ادامه افزود هنگامی که او در این خصوص تصمیم گیری کند، کرملین زمان آن را اعلام خواهد کرد.

پسکوف در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه رأی گیری هوشمند، آن را اقدامی تحریک آمیز خواند.

او گفت: ما دیدگاهی منفی نسب به آن داریم. این‌ها تلاش‌های تحریک آمیزی هستند که به واقع به رأی دهندگان نیز آسیب می‌رسانند.

به نوشته اسپوتنیک، برنامه هوشمند رأی گیری، طوری طراحی شده است که به مخالفان شانس زیادی برای کنار زدن نامزد حزب حاکم می‌دهد. مسکو پیشتر با انتقاد از این برنامه، اعلام کرده بود که این پروژه با دولت آمریکا در ارتباط است.

همچنین هفته گذشته وزارت امور خارجه روسیه با احضار سالیوان، سفیر آمریکا به وی گفت که تلاش‌های واشنگتن برای مداخله در انتخابان این کشور کاملا غیر قابل قبول است.

گفتنی است ساعاتی پیش رسانه‌های خبری از آغاز انتخابات پارلمانی مجلس دومای روسیه (مجلس سفلای این کشور) خبر دادند. در این انتخابات که سه روز به طول خواهد انجامید، ۴۵۰ عضو مجلس نمایندگان این کشور قرار است انتخاب شوند.به موازات انتخابات مجلس دوما، انتخاب سران و نمایندگان ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شورا‌های استانی، شهری و روستایی درروسیه برگزار می‌شود. این رای گیری تا سه روز ادامه خواهد داشت و روز یکشنبه روز اصلی رای گیری است.

همچنین الکسی ناوالنی، منتقد کرملین نیز در پیامی از مردم روسیه خواست تا در انتخابات شرکت کرده، اما به نامزد‌های حزب روسیه رأی ندهند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد که بیش از ده نفر از اطرافیانش به کرونا مبتلا شده اند و برای همین نیز به قرنطینه خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار