پیشتازی حزب پوتین در انتخابات مجلس دومای روسیه

در جریان برگزاری انتخابات مجلس دومای روسیه انتظار می‌رود که حزب پوتین، دو سوم اکثریت خود را در مجلس نمایندگان این کشور حفظ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقرر شد حزب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز یک‌شنبه در آخرین روز از انتخابات سه روزه که اکثر منتقدان کرملین در آن از رای گیری محروم شده بودند، اکثریت پارلمان را حفظ کند.

با شروع رای گیری، اپل و گوگل برنامه «رأی گیری هوشمند» ناوالنی را که به حامیانش نشان می‌داد که از کدام نامزد برای کنار گذاشتن سیاستمداران وابسته به کرملین حمایت کنند، حذف کردند که این اقدام باعث اعتراض مخالفان روسیه شد.

الکسی ناوالنی پیشتر در پیامی از مردم روسیه خواست تا در انتخابات شرکت کرده، اما به نامزد‌های حزب روسیه رأی ندهند.

با این حال و با حضور گسترده رأی دهندگان، انتظار می‌رود که حزب حاکم که حزب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، دو سوم اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ کند و به این ترتیب می‌تواند تغییرات قانونی را بدون مقاومت به پیش ببرد. علاوه بر روسیه متحد، ۱۳ حزب دیگر نیز در این انتخابات شرکت می‌کنند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص رای گیری هوشمند در این دور از انتخابات گفت: این‌ها تلاش‌های تحریک آمیزی هستند که به واقع به رأی دهندگان نیز آسیب می‌رسانند. 

برنامه هوشمند رأی گیری، طوری طراحی شده است که به مخالفان شانس زیادی برای کنار زدن نامزد حزب حاکم می‌دهد. مسکو پیشتر با انتقاد از این برنامه، اعلام کرده بود که این پروژه با دولت آمریکا در ارتباط است.

انتخابات پارلمانی مجلس دومای روسیه (مجلس سفلای این کشور) روز جمعه آغاز شد و  ۴۵۰ عضو مجلس نمایندگان این کشور قرار است در جریان آن انتخاب شوند.به موازات انتخابات مجلس دوما، انتخاب سران و نمایندگان ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شورا‌های استانی، شهری و روستایی درروسیه برگزار می‌شود. این رای گیری تا سه روز ادامه خواهد داشت و امروز یکشنبه روز اصلی رای گیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار