گزارش عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ تا تیرماه سال آینده به مجلس ارائه می‌شود

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان گفت: عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ باید تا پایان تیرماه سال آینده به مجلس ارائه داده شود.

مجتبی مقیاسی گفت: همکاران ما در دیوان محاسبات در قالب ۸ هئیت حسابرسی بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی را حسابرسی و عملکرد مالی و محاسباتی این دستگاه را رسیدگی خواهند کرد.

او می گوید: تفریق بودجه سال ۹۹ امسال با ۴ ماه زودتر در پایان شهریور ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شد و طبق برنامه‌ریزی‌های کشوری عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ باید تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شود.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان، در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱ نظرات دیوان محاسبات در کمیسیون‌های مجلس و تلفیق پررنگ بوده است، و موضوعات مهمی برای استان کردستان از جمله ایجاد اشتغال، بهبود درآمد و معیشت مردم، حل مشکلات درمانی، مشکلات بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن در سال آینده در دستور کار بوده و به صورت جد در حال بررسی و رسیدگی برای برطرف کردن موانع هستیم.

او می گوید: اینکه مشکلات قانونی دستگاه‌ها را حل و به سمت فعال کردن بیشتر بخش‌های کشاورزی، صنعت سوق داده‌ایم،  و در حال تهیه گزارش در بخش‌های گردشگری، راه و شهرسازی و مسائل آب شرب استان هستیم و موضوعات هزینه گاز رسانی به روستاها، هزینه ساخت هر کیلومتر جاده در استان با توجه به موقعیت جغرافیایی استان برای سال ۱۴۰۱ به دیوان محاسبات ارائه خواهیم داد.

مقیاسی گفت: در بحث وصول صحیح و به موقع درآمد‌های استان در بخش‌های مختلف اداره کل امور مالیاتی، فرار‌های مالیاتی، درآمد گمرگ در حال رصد و پیگیری هستیم و امیدواریم درآمد‌های دولت به موقع وصول شود.

 او می گوید: متاسفانه فرودگاه سنندج با دو پرواز در طول هفته، همانند تعطیل بودن است، و خواهشاً این قابلیت برای استان را پیگیری کنید چراکه با توجه به دوری استان به مرکز و تقاضا زیاد برای سفر‌های پروازی در رفت و آمد مشکلات بسیاری وجود دارد، باید سنندج روزی ۳ پرواز داشته باشد، کما اینکه ما نیز در حال بررسی این موصوع هستیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان گفت: در بحث مالی مالیاتی هر اندازه دیوان محاسبات از موضوعات مطلع‌تر باشد بهتر بوده و باید در جلسات شورای برنامه‌ریزی، و جلسات مالی و مالیاتی استانداری، از دیوان محاسبات دعوت و موضوعات از نزدیک رصد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.