پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیماران صعب العلاج در کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال ۲۱۳ فقره تسهیلات در مرحله اول به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج، سرطانی و زوجین نابارور پرداخت شده و ۱۱۳ مورد پرونده هم آماده واریز تا آخر سال است.

دکتر صدیق جدیدالاسلامی گفت: ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به استناد جزء ۲ بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در زمینه دستورالعمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه (با باز پرداخت ۶۰ ماه) به بیماران صعب العلاج، نادر، سرطانی و زوج‌های نابارور به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: بر اساس دستورالعمل فوق، بیماران گروه هدف شامل مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی، دیالیز خونی و صفاقی، ام اس،‌ای بی، بال پروانه ایی متابولیک (موکوپلی ساکاریدوز) سیستیک فیبروزیس، SMA، اتیسم، PPH، پیوند اعضاء (بیماران پیوند شده و رد پیوند شده در سال ۱۴۰۰)، پیوند مغز استخوان می باشد.

به گفته او بیماران سرطانی شامل بیماران تحت درمان سرطان و زوج‌های نابارور شامل همه زوج‌های نابارور تحت درمان نازایی مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

جدیدالاسلامی  گفت: با توجه به محدودیت منابع تخصیصی و تعداد بالای واجدین شرایط، دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان دانشگاه پیشتاز در کشور برای اعطای تسهیلات مذکور در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین بار مراجعه اقدامات مهمی انجام داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان  می گوید: تشکیل جلسه تخصصی در حضور ریاست دانشگاه، مدیران و کارشناسان مرتبط با حضور روسای بانک صادرات استان و مدیر عامل انجمن‌های حمایت از بیماران که در این جلسات فرآیند‌های تسهیل گری و شرایط اعطای تسهیلات مشخص و ابلاغ شده است را از جمله این اقدامات است.

او گفت: انجمن‌های حمایت از بیماران پس از تشکیل جلسه با اعضای هیات امنای خود، استحقاق سنجی و اولویت بندی افراد مشمول دریافت تسهیلات را تعیین و افراد متقاضی و واجد شرایط را به دانشگاه معرفی کردند.

جدیدالاسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی پس از صحت سنجی مشخصات افراد معرفی شده، برای هر فرد معرفی نامه دوبرگی صادر و تحویل نماینده بانک صادرات شد و سپس بانک بر اساس شهر محل سکونت و نوع بیماری شعب منتخب خود را تعیین و به دانشگاه اعلام کرد تا دانشگاه شعب هر گروه بیماری را با مشارکت فعال انجمن‌ها به نحو مطلوب به بیماران اطلاع رسانی کند.

معاون درمان داشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: این اقدامات منجر به اعطای تسهیلات به ۲۱۳ بیمار واجد شرایط در سال جاری شد، ۲۰۷ نفر با اعتبار ۴۷ میلیارد و و ۲۵۰ میلیون ریال در مرحله اول و ۳۵۴ نفر با اعتبار ۷۶ میلیاردو ۷۵۰ میلیون ریال در مرحله دوم برای دریافت این تسهیلات معرفی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.