سفر استاندار کردستان به بیجار/ زارعی کوشا: رفع مشکلات کشاورزان از مهمترین اولویت‌ها است

استاندار کردستان در سفر به شهرستان بیجار گفت: تولید گندم و رفع مشکلات کشاورزان از مهمترین اولویت‌های ما در استان است.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در میز خدمت مردم روستای خسروآباد از توابع شهر بیجار اظهار کرد: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور بوده و سه درصد گندم کل کشور در سال زراعی گذشته در این شهرستان تولید شده است.

استاندار کردستان گفت: تولید گندم و رفع مشکلات کشاورزان از مهمترین اولویت‌های ما در استان است که البته بخشی از این مهم مربوط به حوزه وزارت نیرو است و بررسی لازم صورت خواهد گرفت.

زارعی کوشا بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار و توسعه سرمایه‌گذاری در بیجار تاکید کرد و گفت: درآمد تولید گندم اگر در این شهرستان سرمایه‌گذاری شود بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه رفع می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: اگر هزینه گندم در بانک‌های بیجار سرمایه‌گذاری شود میزان اعتبارات افزایش می‌یابد.

وی به تولید گندم در بیجار اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم در بیجار تولید شده و ۵ هزار میلیارد تومان از محل خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

شاخص آسفالت راه‌های روستایی بیجار از میانگین استانی بالاتر است

زارعی کوشا بیان کرد: میانگین شاخص آسفالت راه روستایی در استان کردستان در ابتدای دولت سیزدهم ۶۳ درصد بود این مهم در حال حاضر با اجرای پروژه‌های متعدد به ۷۵ درصد رسیده است.

استاندار کردستان ادامه داد: شاخص آسفالت راه روستایی در بیجار ۷۸.۵ درصد است و از شاخص استانی بالاتر است اما هنوز روستاهایی وجود دارد که از آسفالت مناسب بهره‌مند نیستند که با جدیت در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی اذعان کرد: تمام مدیران ارشد استان برای نخستین بار در طول عمر انقلاب در این روستا حضور پیدا کرده‌اند و امیدواریم این میز خدمت موجب رفع مشکلات این بخش و بالاخص روستای خسروآباد شود.

سفر استاندار کردستان به شهرستان بیجار/ زارعی کوشا: رفع مشکلات کشاورزان از مهمترین اولویت‌ها است

استاندار کردستان امروز همراه با هیئتی از مدیران کل ستادی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای بررسی وضعیت شهرستان بیجار و روستا‌های تابعه به این شهرستان سفر کرد و در روستا‌های خسروآباد و نجف آباد در قالب برپایی میز خدمت با حضور در مساجد این روستا‌ها به بررسی مشکلات و درخواست‌های مردم این منطقه پرداخت.

وی با حضور در گلزار شهدای این روستا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و با نثار فاتحه و عطرافشانی مزار شهیدان، یاد و خاطر شهدا را گرامی داشت.

کلنگ زنی استخر حسن آباد یاسوکند و افتتاح مجموعه کیمیا معدن از دیگر برنامه‌های استاندار کردستان و هیات همراه در این سفر یک روزه به شهرستان بیجار است.

استاندار کردستان تاکنون بیش از ۱۳۹ سفر شهرستانی را در مدت دو و نیم سال اخیر به بخش‌های مختلف استان داشته است و اکنون در صد و چهلمین سفر شهرستانی خود مهمان مردم شریف شهرستان بیجار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.