توافق «انصارالله» با پیشنهاد سازمان ملل برای تخلیه نفتکش صافر

جنبش انصارالله یمن موافقت خود را با پیشنهاد سازمان ملل برای تخلیه یک نفتکش فرسوده و در معرض خطر نشت در بندر الحدیده اعلام کرد.

بر اساس آنچه که محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد گروه انصارالله توافقنامه‌ای را با سازمان ملل برای تخلیه نفتکش صافر امضا کرده است. این نفتکش در حال تجزیه است و خطر نشت ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام سواحل یمن را تهید می‌کند.

الحوثی در توییت خود نوشت: «تفاهم نامه‌ای با سازمان ملل در خصوص نفتکش صافر امضا شد و انشالله در آینده بر اساس این تفاهم همکاری‌ها آغاز شود و شاهد گشایش باشیم تا از وقوع فاجعه زیست محیطی در سواحل دریای سرخ در نتیجه اقدامات خودسرانه کشور‌های متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و مزدوران آن‌ها و محاصره جمهوری یمن، جلوگیری شود.»

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل، ماه گذشته گفت که یک توافق اصولی برای انتقال نفت از نفتکش صافر به کشتی دیگری وجود دارد، اما جدول زمانی برای انجام این کار ارائه نکرد.

قابل ذکر است که نفتکش صافر چندین سال است در ساحل غربی یمن در ۸ کیلومتری شمال غربی بندر «راس عیسی» در استان حدیده لنگر انداخته است. گزارش‌های سازمان ملل می‌گویند تعمیر و نگهداری دوره‌ای  این نفتکش از زمان آغاز حمله ائتلاف سعودی به یمن در ۲۰۱۵ به تعویق افتاده است و باعث آسیب رساندن به این نفتکش شده و در صورت نشت آن، یک فاجعه زیست محیطی دریای سرخ را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار