احتمال احیای توافق برجام تا پایان هفته آینده

نماینده روسیه در مذاکرات وین از احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران تا پایان هفته آتی خبر داد.

خبرنگار بلومبرگ در توییتر نوشت: میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین به من گفت اگر چه امیدوار بود مذاکرات ایران تاکنون نهایی شده باشد، اما «تقریباً مطمئن» است تا پایان هفته آینده توافق رخ خواهد داد. او قصد دارد فردا بعدازظهر با باقری، نماینده ایران ملاقات کند و معتقد است موضوع تضمین حل شده است و برخی تصمیمات باقی مانده است.

«میخائیل اولیانوف» پیش تر در روز گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «شرکت کنندگان برجام (بدون ایران) و آمریکا جلسه مشورت غیررسمی در چارچوب گفتگو‌های وین داشتند. ما منتظر بازگشت باقری کنی به وین برای نهایی کردن توافق احیای برجام هستیم.»

با این حال، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند تا زمانی که طرف غربی بدعهدی های خود را جبران نکرده و نیز تضمین های لازم برای خروج مجدد از برجام را ارائه نکند، تهران حاضر به بازگشت کامل به تعهدات خود ذیل این توافق نیست. 

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد. از آن زمان طرف‌های غربی مذاکرات وین با فشار بر ایران برای رسیدن به یک توافق بار‌ها به صورت دروغین برای مذاکرات وین ضرب الاجل اعلام کردند.

چندی پیش نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند. امیرعبداللهیان در انتها بار دیگر با تاکید بر جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد که مقامات ایرانی نسبت به این مذاکرات بسیار جدی هستند و قصد دارند که به یک توافق خوب دست یابند.

در همین راستا نیز انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت که مذاکرات وین اکنون در برهه حساسی قرار دارد. پیش از این نیز، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین، ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

برچسب ها: برجام ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
این چاخانوف را اعدام کنید، مشکل کشورمان حل می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
هر بلایی آمریکا سرتون بیاره کمتونه
Germany
دیگر مذاکره کافی
۲۳:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این طرف نسل هایی اینده ایران را بدبخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همزمان با تفالهای غرب وآمریکا که روس هراسی راه انداختند عده ای نادان هم در داخل اقدام به روس هراسی انداختند.. اگه مردید برید سفارت انگلستان ثبت نام کنید و برای جنگ به اوکراین برید البته اگه مردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اولیانوف فعلا شما برید گندی که تو اوکراین زدید رو درستش کنید لازم نکرده برای ما برجام درست کنید؛ اگه بیل زنید برید باغچه خودتونو بیل بزنید مارو بگو کیا رو آوردیم برامون وساطت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من نمیدونم این برجام لعنتی تا کی رو اعصاب ما میخاد مانور بده آخه توافق با دشمنتن گرگ صفت وخونخوار ومتجاوز چه معنایی داره مگه الان اوکراین را نمیبینیم که دارن چه به سرشون میارن بعد توافق با این خونخواران یعنی چی ؟!! تورا خدا بیخیال این برجام وتوافق بشید
ول کنید تو راخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مگه اربابتون میتونه بره وین؟ اروپا که حریم هوایی خودش را بر روی هواپیماهای کشور ارباب پوتین بسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یعنی دلار 3200 میشه ؟ جوونی برمیگرده ؟ رونق اقتصادی نمیگم تا چند ماه ، ولی تا دو سال دیگه وضع بهتر میشه ؟
Germany
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عزیز
دلار هیچ وقت دیگر به قیمت 5 سال پیش نخواهد رسید.
دلیل
بافت قیمت ها از تولید تا عرضه بر اساس دلار با قیمت متوسط(میانگین پنج ساله) 25000تومان می باشد.
اخر دولت چه طوری می تواند میلیاردها پول بدون پشتوانه را از چرخه مالی کشور خارج کند
جنبه روانی بازار را فراموش مکن: ایا حاضری سکه طلا که 12 میلیون خودت خریدهای 4 میلیون بفرشی ؟
آخرین اخبار