مرندی در مصاحبه با اسپوتنیک:

آمریکا باید راه‌حل‌های قابل قبول برای ایران را ارائه دهد

مشاور هیأت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین تاکید برای رسیدن به توافق، آمریکا باید راه‌حل‌هایی به ایران ارائه دهد که قابل قبول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان  - «محمد مرندی» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در خصوص مذاکرات وین و نقش آمریکا در رسیدن به توافق اعلام کرد واشنگتن باید در جریان مذاکرات وین راه حل‌های قابل قبولی برای ایران بیابد.

براساس گزارش اسپوتنیک مشاور هیأت مذاکره‌کننده ایران درخصوص بازگشتن مذاکره‌کنندگان به کشور‌های خود گفت: «در حال حاضر تصمیمی برای بازگشت هیات‌های شرکت کننده در مذاکرات وین به کشورشان وجود ندارد. همچنین ایران بر پر کردن خلاء‌های پادمان توافق هسته‌ای اصرار دارد و برای دستیابی به توافقی که واشنگتن و اروپایی‌ها نتوانند به راحتی آن را نقض کنند تاکید می‌کند.»

او درباره تحولات اوکراین و تاثیر رژیم صهیونیستی بر مذاکرات نیز اعلام کرد تنش در اوکراین تاثیری بر مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ندارد و رژیم صهیونیستی هیچ نقشی در مذاکرات وین ندارد.

مرندی برخلاف غرب که مدام درحال تعیین زمان برای رسیدن به توافق است تاکید کرد که به دلیل ادامه مذاکرات، فعلاً تاریخی برای امضای توافقنامه نهایی تعیین نشده است.

مرندی همچنین در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد تهران هر کاری که باید انجام می‌داد انجام داد و امضای هر توافقی به تصمیم واشنگتن بستگی دارد، هر توافقی که در وین حاصل شود پنجره‌ای جدید میان ما و کشور‌های منطقه علی الخصوص کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

روز گذشته نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیرخارجه کشورمان نیز در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند. امیرعبداللهیان در انتها بار دیگر با تاکید بر جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد که مقامات ایرانی نسبت به این مذاکرات بسیار جدی هستند و قصد دارند که به یک توافق خوب دست یابند.

پیش از این نیز، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین، ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

هشتمین دور مذاکرات وین پس از وقفه‌ای کوتاه برگزار شده است. مقامات ایرانی در این گفتگو‌ها بر لغو کامل تحریم‌ها متمرکز هستند و ضرب الاجل‌های غرب را فضاسازی برای دست کشیدن از پیشنهادات قانونی خود که بر اساس مفاد برجام است، عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مذاکره و التماس دیگر کافی است
۱۸:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید
به هیئت 100 و 1000 خانواده انها که در وین به هزینه ملت ایران تفریح می کنند پایان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چیزی به ورشکستگی اقتصادی باقی نمانده است دوراندیش باشید
آخرین اخبار