بلومبرگ: توافق با ایران قیمت نفت را کاهش می‌دهد

یک نشریه آمریکایی از احتمال کاهش قیمت نفت ایران در صورت حصول توافق در مذاکرات وین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین قیمت نفت را کاهش خواهد داد.

بنابر اعلام بلومبرگ در حال حاضر ایران ۳۰ میلیون بشکه نفت به نفتکش‌های خود اضافه کرده تا در صورت اجبار به خروج از بازار نفت، آن را به متحدانش ارسال کند.

شرکت تحلیل داده‌های «کپلر» در آنالیز داده‌های خود اعلام کرد که در حال حاضر با افزایش ۳۰ میلیون بشکه نفت، میزان نفت در نفتکش‌های ایران به ۱۰۳ میلیون بشکه رسیده است.

بلومبرگ در ادامه با تأکید بر آن‌که حصول توافق به کاهش قیمت نفت ایران منجر خواهد شد، افزود: «ایران می‌تواند ظرف چند ماه پس از توافق، عرضه حدود ۱ میلیون بشکه در روز را به بازار‌های جهانی بازگرداند. این به جبران کسری سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس کمک می‌کند، بسیاری از آن‌ها از کمبود سرمایه‌گذاری و اختلال در تولید رنج می‌برند.»

این نشریه در ادامه اعلام کرد که پس از ۳ ماه از گذشت حصول توافق در وین، تولید روزانه می‌تواند به حدود ۳.۴ میلیون بشکه برسد و ظرف ۶ ماه ظرفیت کامل به ۳.۷ میلیون بشکه خواهد رسید.

در حال حاضر هشتمین دور مذاکرات وین با حضور تیم مذاکره کننده ایران در پایتخت اتریش در حال برگزاری است.

شب گذشته نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: «با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ملاقات کردم. درمورد وضعیت کنونی تبادل نظر کردیم. ظاهرا مذاکرات برای احیای برجام در آستانه عبور از خط پایان است.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
البته انصارالله اناده هست همه را با هم ببین
آخرین اخبار