دیپلمات روس: منتظر نماینده ایران برای نهایی کردن توافق هستیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین ‎المللی اعلام کرد برای نهایی کردن توافق هسته‌ای با ایران منتظر نماینده ایران در مذاکرات هستند.

«میخائیل اولیانوف» در توئیتر خود نوشت: «شرکت کنندگان برجام (بدون ایران) و آمریکا جلسه مشورت غیررسمی در چارچوب گفتگو‌های وین داشتند. ما منتظر بازگشت باقری کنی به وین برای نهایی کردن توافق احیای برجام هستیم.»

هدف اصلی ایران در مذاکرات احیای برجام لغو تمامی تحریم‌های پسابرجامی است که پس از خروج یک طرفه آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام اعمال شد. ایران همچنین خواهان ارائه تضمین طرف‌هاست که چنین رخداد‌هایی دیگر تکرار نشود. دلیل طولانی شدن مذاکرات نیز این است که آمریکا اعلام کرده نمی‌تواند به ایران تضمین‌های قوی بدهد.

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد. از آن زمان طرف‌های غربی مذاکرات وین با فشار بر ایران برای رسیدن به یک توافق بار‌ها به صورت دروغین برای مذاکرات وین ضرب الاجل اعلام کردند.

چندی پیش نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند. امیرعبداللهیان در انتها بار دیگر با تاکید بر جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد که مقامات ایرانی نسبت به این مذاکرات بسیار جدی هستند و قصد دارند که به یک توافق خوب دست یابند.

در همین راستا نیز انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت که مذاکرات وین اکنون در برهه حساسی قرار دارد. پیش از این نیز، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین، ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه اگه عرضه داشت آمریکا جرأت نمیکرد برجامو نقض کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
غرب فقط تحریم میکنه بدون دلیل. یا با تفسیر خودشون. باید قوی شد. اونا فقط حرف زور میفهمن.
Germany
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تو خدا دست از سر ما ایرانیان بردار
برو کمک رئیس جمهور اقای پوتین
ما برجام نمی خواهیم
آخرین اخبار