بوریس جانسون طرح «زندگی با کرونا» را ارائه می‌کند

نخست‌ وزیر انگلیس قصد دارد محدودیت‌های کرونایی را به طور کل لغو و طرحی برای زندگی با کرونا ارائه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «بوریس جانسون» قرار است طرحی با نام «زندگی با کرونا» را ارائه کند و به موجب آن تمامی محدودیت‌های کرونایی وضع شده در انگلیس را لغو کند.

طبق گزارش اسپوتنیک، طرح بوریس جانسون از سوی اعضای کابینه انگلیس تایید شده است، اما وزارت دارایی با وزارت بهداشت بر سر برخی مسائل اختلاف نظر دارند.

بوریس جانسون امروز (دوشنبه) ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت محلی با اعضای پارلمان انگلیس نشست داشت و قرار است از دفتر نخست‌وزیری هم با مردم انگلیس صحبتی انجام دهد.

او پیشتر گفته بود قرار است طرحی ارائه دهد که جامعه را به سمت عادی شدن حضور کرونا سوق دهد. دفتر نخست‌وزیر هم معتقد است واکسیناسیون انگلیس را به وضعیت مناسبی رسانده و می‌شود که محدودیت‌ها را برداشت.

اما پیشتر اعلام شده بود که برخی از مشاوران علمی دولت انگلیس می‌گویند که این اقدام خطرناک است و می‌تواند منجر به افزایش ابتلا‌ها و تضعیف قدرت دفاعی کشور در برابر سویه‌های کرونا در آینده شود.

ماه ژانویه، دولت جانسون اکثر محدودیت‌های اعمال‌شده از جمله ارائه کارت واکسن و ماسک اجباری را در بیشتر مکان‌ها به‌ جز بیمارستان‌ها در انگلیس لغو کرد.

این در حالی است که انگلیس با بیش از ۱۸.۵۸ میلیون مورد ابتلا از جمله حدود ۱۶۰ هزار مرگ و میر بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در اروپا را دارد.

همچنین ۸۵ درصد از افراد ۱۲ ساله و بالاتر در انگلیس دو دوز واکسن دریافت کرده و تقریباً دو سوم آن‌ها دوز تقویت کننده سوم را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار