دولت انگلیس به دنبال اجرایی کردن طرح «همزیستی با کووید» است

دولت انگلیس اعلام کرد افراد مبتلا به ویروس کرونا از هفته آینده از نظر قانونی ملزم به ورود به قرنطینه نخواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: برداشتن همه محدودیت‌های قانونی اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به شهروندان انگلیسی این امکان را می‌دهد که بدون کاهش آزادی هایشان از خود محافظت کنند.

به گزارش آرتی عربی، انتظار می‌رود جانسون جزئیات این طرح را امروز (دوشنبه) به پارلمان انگلیس ارائه کند.

جانسون گفت: من نمی‌گویم که باید احتیاط را کنار بگذاریم، اما اکنون زمان آن است که همه اعتماد به نفس خود را بازیابند، زیرا به نقطه‌ای رسیده ایم که فکر می‌کنیم می‌توان بر مسئولیت شخصی به جای دستورات دولت اتکا کرد.

اما برخی از مشاوران علمی دولت انگلیس می‌گویند که این اقدام خطرناک است و می‌تواند منجر به افزایش ابتلا‌ها و تضعیف قدرت دفاعی کشور در برابر سویه‌های کرونا در آینده شود.

وس استریتینگ، سخنگوی بهداشت حزب کارگر، نخست وزیر انگلیس را متهم کرد که پیش از پایان جنگ اعلام پیروزی کرده است.

در ژانویه، دولت محافظه‌کار جانسون اکثر محدودیت‌های اعمال‌شده از جمله ارائه کارت واکسن و ماسک اجباری را در بیشتر مکان‌ها به‌جز بیمارستان‌ها در انگلیس لغو کرد.

اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نیز که قوانین بهداشت عمومی خود را تعیین می‌کنند، لغو محدودیت‌ها را هر چند کندتر اعلام کرده اند.

این در حالی است که انگلیس با بیش از ۱۸.۵۸ میلیون مورد ابتلا از جمله حدود ۱۶۰ هزار مرگ و میر بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در اروپا را دارد و ۸۵ درصد از افراد ۱۲ ساله و بالاتر در انگلیس دو دوز واکسن دریافت کردند و تقریباً دو سوم آن‌ها دوز تقویت کننده سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار