مشکلات شرکت در کلاس‌های شاد سد راه ۳۰ درصد دانش آموزان استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: حضور ۹۲ هزار دانش آموز ساکن در روستا‌ها معادل ۳۰ درصد از کل دانش آموزان استان در شبکه شاد قطعی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمود نقوی گفت: علت مسجل نشدن حضور ۳۰ درصد دانش آموزان ساکن در روستا‌ها به شبکه شاد می‌تواند دسترسی نداشتن روستا به اینترنت، استفاده دانش آموزان از گوشی تلفن همراه مشترک و نداشتن گوشی هوشمند باشد.

او با بیان اینکه خواستار برگزاری برخی کلاس‌ها به صورت حضوری به علت مشکلات ناشی از تداوم تعطیلات فراگیر هستیم، گفت: یکی از این موارد روستا‌های دارای کلاس‌های پنج پایه است چرا که آموزش یک معلم به دانش آموزان کلاس با پنج پایه تحصیلی متفاوت با بهره گیری از شبکه شاد بسیار سخت و دشوار است.

نزدیک به ۳۰۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در همدان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی موجب تکرار پایه ۱۲ درصد دانش آموزان پایه اول استان همدان شده.

نقوی گفت: تعطیلی فراگیر مدارس سبب شده که سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول دوباره در آن پایه تحصیل کنند همچنین درصد قبولی در سوم نهایی کلاس دوازدهم به ۸۹ درصد رسیده که نشان از پایین آمدن کیفیت آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای معلم دارای ۴۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی آموزش از طریق فضای مجازی بسیار سخت و دشوار است و تداوم این وضعیت کیفیت آموزش را پایین می‌آورد.

نقوی افزود: همچنین کلاس‌های دروس کارگاهی فنی و حرفه‌ای به طور کامل عملی بوده و آموزش به صورت غیرحضوری نداریم و هنرستان‌ها دارای کارگاه‌هایی با فضای بزرگ هستند.

با توجه به فعال بودن برخی بانوان به عنوان کارمندان در ادارات و نهاد‌ها به ویژه آموزش و پرورش و بیمارستان‌ها درخواست شده تا مهد کودک‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت فعال شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در مجموع برگزاری حضوری کلاس‌ها برای دانش آموزان استثنایی و مبتلا به اختلالات یادگیری، دانش آموزان پایه اول، کلاس‌های چند پایه و دروس کارگاهی پیشنهاد شده.

نقوی درباره مجهز کردن مدارس به سیستم تهویه هوا افزود: ۲ هزار دستگاه فن جدید به تازگی تهیه و در حال نصب است و تا نیمه اسفند امسال ۱۰۰ درصد مدارس به این سیستم مجهز می‌شود.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.