درگرفتن اعتراضات در مینیاپولیس در پی قتل یک سیاه‌پوست دیگر+ فیلم

در پی قتل یک سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا، معترضان بار دیگر در مینیاپولیس به خیابانها آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - صد‌ها معترض امروز (یک‌شنبه) به خیابان‌های مرکز شهر «مینیاپولیس» در آمریکا آمدند و خواستار اجرای عدالت در تیراندازی مرگبار پلیس به یک جوان سیاه‌پوست به نام «امیر لاک» شدند.

طبق گزارش رویترز، اوایل هفته جاری پلیس آمریکا بدون اطلاع قبلی به آپارتمان «امیر لاک» هجوم برده و او را بر روی مبلش به قتل رساند.

اکنون ۳ روز پس از این حادثه و حمله پلیس، دست‌کم ۵۰۰ نفر معترض در میدان دولتی در بزرگترین شهر ایالت «مینه سوتا» تجمع کرده‌اند تا اعتراض خود به رفتار پلیس و خشونت را نشان دهند.

این جمعیت در دمای زیر صفر در آمریکا تجمع کردند و خواستار اخراج و دستگیری افسران دخیل در تیراندازی و استعفای شهردار و رئیس پلیس شدند.

مقامات مینیاپولیس که همچنان از قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ توسط یک افسر پلیس تحت فشارند، اکنون بخاطر قتل امیر لاک، جوان ۲۲ ساله  از سوی  پلیس آمریکا دچار فشار مضاعفی شده اند.

به تازگی رسانه‌های آمریکا با بررسی حملات مسلحانه در این کشور اعلام کردند که مدارس این کشور با افزایش رو به رشد درگیری‌های مسلحانه روبروست. به طور مثال، یک دانش آموز ۱۹ ساله آمریکایی پس از بازی بسکتبال در دبیرستان یک هفته پیش در منطقه بلویت واقع در ویسکانسین مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد.

خبرگزاری رویترز همچنین در این باره نیز می‌نویسد که نشانه‌هایی از استرس و چالش‌های در حال تشدید خشونت با اسلحه در مدارس آمریکا دیده می‌شود و محققان نگرانند اوضاع بدتر شده و از کنترل خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار