تظاهرات فعالان حقوق بشری در آمریکا در پی آزادی پلیس قاتل یک نوجوان سیاهپوست

فعالان حقوق بشری در اعتراض به آزادی پلیسی که نوجوانی سیاهپوست را به قتل رساند، در آمریکا تظاهرات برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - فعالان حقوق بشر در آمریکا در اعتراض به آزادی پلیسی که یک نوجوان سیاهپوست را در این کشور کششته است، تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای بی سی نیوز آزادی افسر پلیس شیکاگو که نوجوانی هفده ساله را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود با اعتراضات گسترده‌ای روبرو شده است.

آزادی جیسون وان دایک (Jason Van Dyke) افسر ۴۳ ساله پلیس شیکاگو که در سال ۲۰۱۴، لاکوآن مک دونالد (Laquan McDonald) نوجوان هفده ساله سیاه پوست را با شلیک گلوله از پای درآورده بود، با اعتراض مردمی همراه شده است. فعالان حقوق بشری و معترضان به اقدامات خشونت بار پلیس آمریکا در تجمعی که در میدان فدرال در شهر شیکاگو انجام دادند، به آزادی افسر سابق پلیس این شهر اعتراض کردند.

این افسر پلیس در دادگاه رسیدگی به قتل نوجوان سیاه پوست هفده ساله، مدعی شد گمان می‌کرد که این نوجوان در حالی که چاقو در دست دارد به سمت وی نزدیک می‌شود. این در حالی است که دادگاه ادعای وی را مردود دانسته و وی را محکوم کرده بود.

آزادی این افسر بعد از آن شد که وی نیمی از شش سال و نه ماه حبسی را که دادگاه وی را به تحمل آن محکوم کرده بود، گذرانده است. خشونت پلیس آمریکا به خصوص علیه سیاهپوستان از جمله مسائلی اعتراضات بسیاری را دراین کشور برانگیخته است و تا کنون اعتراضات زیادی در این باره برپا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار