ورود پلیس برای سرکوب معترضان به واکسیناسیون کرونا در اوتاوای کانادا

صد‌ها کامیون دار در پایتخت کانادا بیش از یک هفته است در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا دست به اعتصاب زده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان- اعتصاب هشت روزه صد‌ها کامیون دار کانادایی در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا در نهایت با دخالت پلیس کانادا به پایان رسید.

به گفته خبرگزاری رویترز، پلیس کانادا می‌گوید برخی عوامل از آمریکا در شکل دهی این اعتصاب سراسری دست داشته اند. به گزارش پلیس کانادا ظاهراً قرار بود صد‌ها کامیون دیگر نیز در روز‌های آینده به جمع اعتصاب کنندگان بپیوندند.

مقامات پلیس کانادا در واکنش به این اعتصاب گفتند: این عده از کامیونداران از طرف گروهی که معلوم نیست دقیقاً منشا آن داخلی یا خارجی است تامین بودجه می‌شدند و بودجه بسیار خوبی هم در اختیار داشتند.

دولت کانادا اخیراً واکسیناسیون کرونا را برای کامیوندارانی که به صورت بین المللی و در مرز‌ها مشغول فعالیت هستند اجباری کرده است. از این رو عده‌ای از دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا خواسته اند به دلیل اینکه فراتر از اختیارات خود عمل کرده استعفا دهد. در بخش غربی کانادا در آلبرتا نیز صد‌ها کامیوندار دست به اعتصاب مشابهی زدند و گذرگاه مرزی اصلی کانادا با آمریکا را مسدود کرده اند.

مقامات کانادایی گفته اند قرار است در روز‌های آینده در مورد لغو قوانین مربوط به واکسیناسیون اجباری با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند. بسیاری در کانادا این اعتصاب را به شورش طرفداران ترامپ که در نهایت به حمله به ساختمان اصلی کنگره منتهی شد تشبیه کرده اند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز در پیامی اعلام کرد: کامیونداران به طور مسالمت آمیز به سیاست‌های خشن غیرانسانی جاستین ترودو اعتراض دارند. ترودو با سیاست‌های جنون آمیز خود در حال نابودی کاناداست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
اینا مگه چیزی راجب واکسنا شنیدن که میترسن بزنن خب به درک نزنن ولی به جا ش نباید ماسک از صورتشون وردارن والا دو برابر جریمه میشن
آخرین اخبار