اُمیکرون را باید خیلی جدی بگیریم

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: امیکرون به سرعت در حال گسترش است، طی چند روز اخیر آمار مراجعین سرپایی به اورژانس مراکز درمانی چند برابر شده که این زنگ خطری جدی است و نشان می دهد باید منتظر موج بعدی کرونا باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- زمانیان گفت:  هر چه سریعتر واکسن کرونا توسط افرادی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند، تزریق شود؛ افرادی که واکسن زده‌اند معمولا به فرم خفیف بیماری مبتلا می شوند، اما افرادی که واکسن نزده‌اند یا بیماری زمینه‌ای دارند عمدتا به شکل شدیدتری مبتلا می شوند و حتی چند مورد درگیری ریه هم داشته ایم.

به گفته زمانیان، امکان سرایت امیکرون چند برابر سویه‌های دیگر کرونا نظیر دلتا است. همین امر امکان ابتلای جمعیت زیادی از جامعه را ایجاد کرده و باید منتظر موج بعدی کرونا باشیم. کسانی که واکسن کرونا نزده‌اند باید هر چه سریع‌تر برای تزریق این واکسن مراجعه کنند. افرادی هم که دو دُز واکسن زده‌اند و زمان تزریق دُز یادآور آن‌ها رسیده باید زودتر این کار را انجام دهند.

در کنار تزریق واکسن و زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه اکید ما این است که مردم در تجمعات و دور همی ها شرکت نکنند تا بتوانیم این موج را هم با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار